:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

پرداخت تسهیلات صنایع دستی منوط به ثبت نام در سامانه کارا است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری منوط به نام نویسی در سامانه کارا و اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستاها است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
اقتصادگردان_ نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمود باقری روز چهارشنبه اظهار داشت: تسهیلات متنوعی از سوی دولت برای توسعه صنایع دستی و اشتغالزایی در روستاهای کهگیلویه بویراحمد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: صنایع دستی استان ظرف چهار سال گذشته رشد مطلوبی داشته و باید از این ظرفیت‌ها جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید استان استفاده کرد.
باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هنرهای سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به فراموشی سپرده شده بود، تصریح کرد: با حمایت دولت بخشی از این هنرها احیا شد که به میزان زیادی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی در روستاها مؤثر بود.
باقری بیان کرد: در زمینه صنایع دستی و گردشگری اعتبارات خوب و ارزان قیمتی برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد گفت: با اجرای طرح‌های صنایع دستی و گردشگری زمینه اشتغال در روستاها فراهم‌ ایجاد می‌شود.
وی از افراد بیکار و کسانی که قصد استفاده از تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری را دارند خواست تا با مراجعه به 'سامانه کارا 'به نشانی:kara.mcls.gov.ir نام نویسی کنند.
هفت هزار و 600 هنرمند در بخش صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و 500 نفر بیمه شده‌اند.
هم اکنون 16 آموزشگاه صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 87 درصد در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
66 کارگاه تولیدی صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 49 مورد فعال و مابقی به دلیل نبود نقدینگی غیرفعال است.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
 

منبع : ایرنا