:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تشکیل می شود

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ،عنوان "صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" به "صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" اصلاح کردند.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
اقتصادگردان_ نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 26 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده 8 طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی جهت تامین نظر شورای نگهبان با 156 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 8 اصلاحی طرح مذکور؛به منظور حمایت،توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف عنوان "صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" به "صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" اصلاح می شود.

منابع صندوق از محل بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید (مهرامام رضا (ع)) و کمک های بخش دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیتهای صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه تامین می شود. همچنین دولت(سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری) می تواند 30 درصد از درآمدهای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را به جهت تقویت منابع این صندوق اختصاص دهد.

اساسنامه صندوق ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی و وزارت صنعت تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت