:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
با اشاره به جلسه امروز فراکسیون امید با سیف

سروش: بانک مرکزی عملکرد خوبی در حل مشکلات موسسات اعتباری داشته است

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که بانک مرکزی باید در ارایه مجوز به موسسات مالی و اعتباری سختگیری کند، گفت: بانک مرکزی در کل عملکرد خوبی داشته و توانسته بخش زیادی از مشکلات را حل کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ابوالفضل سروش با اشاره به جلسه امروز فراکسیون امید با رییس کل بانک مرکزی گفت: در این نشست آقای سیف از عملکرد بانک مرکزی دفاع کرد و بیان داشت که اگر بانک مرکزی ورود نمی کرد شاید بحران ها بیشتر از این بود.

وی تصریح کرد: بنا به گفته رییس بانک مرکزی مشکل سپرده گذاران میزان به خوبی حل شد، تا حد زیادی مشکل سپرده گذاران ثامن الحجج نیز برطرف شده،  مساله موسسه کاسپین هم قابل حل بود اما برخی دخالت های بیجا سبب شد تا به سمت و سوی دیگری پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد بانک مرکزی در هر دولت یا هر دوره ای باید نسبت به مجوزها به موسسات مالی و اعتباری سخت گیری می کرد، ضمن این که اطلاع رسانی بهتری در مورد وزن موسسات مالی و اعتباری به مردم داده می شد.

وی با بیان این که علیرغم مسایل موجود بانک مرکزی عملکرد خوبی داشته و به خوبی توانسته بخش زیادی از مشکلات را حل کند، گفت: براساس آنچه آقای سیف در این نشست مطرح کرد،  سپرده های تا سقف 200 میلیون تومان تا تاریخ اول شهریور 94 با سود پرداخت می شوند و بعد از این تاریخ نیز از اصل سپرده به سپرده گذاران پرداخت می شود.