:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئيس انجمن كسب و كار ايران اعلام كرد:

گرايش جامعه دانشگاهي به سمت فراگيري آموزش‌های مهارتی

كاهش آمار شركت کنندگان در کنکورهای دانشگاهی به دليل گرايش جامعه دانشگاهي به سمت فراگيري آموزش‌های مهارتی سبب شد كه دانشجويان ، مديران ، مسوولان و همه دست اندركاران كسب و كار ، مهارت آموزي را بر مدرك گرايي ارجحيت داده و به دنبال خلق ايده هاي نوين و كارآفرينانه از سوی فارغ التحصیلان بروند كه به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر مي انجامد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
به گزارش اقتصادگردان، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به جهت گیری فعالیت های آموزشی کشور در راستاي کاهش بیکاری و فقر، اشاره كرد و اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از جمعیت بیکار کشور را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند و آموزش های دانشگاهی نتوانسته است اشتغال پذیری فارغ التحصیلان را افزایش دهد، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا دانشجویان در مراکز آموزش عالی در  راستاي صلاحیت های حرفه ای توانمند شوند.
سلیمان پاک سرشت با بیان این که ساختاربخش خصوصی مبتنی بر صلاحیت و توانمندی افراد است و نه مدرک ، برجایگزینی آموزش های مهارتی هدفمند به جای آموزش های غیرهدفمند تاکید كرد و  گفت: منظور از آموزش های هدفمند، آموزش هایی است که با سیاست ها و برنامه های توسعه ای کشور در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی پیوند خورده و نیازهای مهارتی نیروی انسانی را نیز پیش بینی کرده است.
آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA آنلاین مدرسه عالي كسب و كار ماهان
رییس انجمن کسب و کار ایران با اشاره به بند ت ماده ۴ لایحه برنامه ششم توسعه که بر اساس آن دولت مکلف به افزایش مهارت و تخصص نیروی کار به ویژه فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها تا مقطع کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با ارائه آموزشهای مهارتی، تخصصی و فنی و حرفه‌ای شده، تاکید کرد: با همکاری آموزشگاه‌های مهارتی، صنایع و دانشگاه‌ها، مهارت گرایی به تدریج جایگزین مدرک گرایی خواهد شد.
هادي سياري ، افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی در برنامه ششم را حركتي بسيار شايسته بر شمرد و گفت:سال هاست که مدرسه كسب و كار غير دولتي ماهان ، مهارت آموزی را بسترسازی و فارغ التحصیلانی را تربیت کرده که به جای کسب دانش آکادمیک به سمت یادگیري مهارتی و کاربردی پیش رفته اند.
وی كه از آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA آنلاین برای کارآفرينان و متخصصان کسب و کار در مدرسه عالي كسب و كار ماهان خبر مي داد ، بيان كرد: جوانان مهارتی و آموزش دیده، کاپیتان‌های اقتصاد کشورهستند که با ارائه الگوهای مهارتی و کاربردی می توانند افراد را به تکاپوی علمی وا داشته و با خلق ایده‌های جدید و کارآفرینانه آنها را جذب بازار کار کنند.
اين كارآفرين معتقد است افرادی که از طریق فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند، زودتر جذب بازار کار شده و با برداشته شدن تحریم‌ها در شرايط فعلي فرصت بیشتری برای رونق کسب و کار فراهم و نیاز به تحقیق ، آموزش و کسب علم بیش از گذشته احساس مي شود.
رئیس مدرسه عالی کسب و کار ماهان تصريح كرد : كاهش آمار شركت کنندگان  در کنکورهای دانشگاهی که در چند سال اخیر از سوی مسوولین اعلام شده به دليل گرايش جامعه دانشگاهي به سمت فراگيري آموزش‌های مهارتی است و به نظر می رسد كه دانشجويان ، مديران ، مسوولان و همه دست اندركاران كسب و كار ، مهارت آموزي را بر مدرك گرايي ارجحيت داده و به دنبال خلق ايده هاي نوين و كارآفرينانه از سوی فارغ التحصیلان هستند كه به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر مي انجامد و ورود دانش آموختگان را به بازار کار تسهیل مي کند.
اين فعال حوزه كسب و كار در تحلیل ارجحیت مهارت آموزی اضافه كرد: مديران مهارت آموخته با تحليل درست از تاثير كاهش قيمت نفت و نوسانات طلا و نرخ ارز و مديريت دربرقراري روابط بانكي ايران با جهان، مي توانند هزينه هاي سنگين مالي بنگاه هاي اقتصادي را كاهش داده و با تفكراستراتژيك دانش بنيان خود، تغييرات بازار را پيش بيني و نوسانات را مديريت كنند كه نهایتا به حضور هوشمندانه مدیران در عرصه اقتصاد منجر شده و در انتها سبب تسريع در روندجهاني شدن براي توسعه پايدار كشور و بهره مندي از فرصت هاي اقتصادي مي شود.
مدیران و علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات به سایت مدرسه عالی کسب و کار ماهان مراجعه  و يا با شماره ۰۲۱۸۸۴۰۱۳۱۳ تماس حاصل فرمایند.