:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ابراز همدردی سیاسیون با خانواده‌های دریانوردان نفتکش سانچی

جمعی از شخصیت های سیاسی و مسئولین کشور ضمن تسلیت به خانواده‌های دریانوردان نفتکش غرق‌شده سانچی، با آنها ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
اقتصادگردان- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی توییتری گفت: درگذشت غریبانه و مظلومانه سرنشینان ایرانی کشتی سانچی را به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم.

مرگ هم‌وطنان‌مان در سانچی، معدن و زلزله نشان از بی‌توجهی به ارزش جان انسان‌ها دارد. متخلفان حادثه سانچی شناسایی و تنبیه شوند.

سید محمد صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: ملوانان و دریانوردان عزیز ایران جان به جان آفرین گفتند و از بستر دریا به آسمان رفتند. سانچی غرق شد و ملت بزرگ را در غم فرو برد. واقعا پاسخگو کیست؟ چرا دولت خانواده‌های عزیز این قربانیان را با اطلاعات قطره‌ای شمع عجین کرده است؟

سال قبل حادثه پلاسکو و امسال این واقعه تلخ. بایست به آقای دولت گفت همه چیز را نمی‌شود به تقدیر سپرد.

پیام تسلیت محمدجواد ظریف برای حادثه نفتکش سانچی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه پرسنل نفتکش سانچی همه مردم ایران را در کنار خانواده ها و همکاران این عزیزان قهرمان عزادار ساخته است. در چندین روز گذشته همه ما ایرانیان مضطرب و چشم نگران، اخبار مربوط به فرزندان محبوس خود در نفتکش سانچی را هزاران کیلومتر دورتر از خانه خود، در میان آب های بی نهایت، دنبال کردیم؛ فرزندانی سخت کوش و گمنام که در راه تامین منافع  ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی های بسیاری را در تمامی سالهای گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله های آتش، جاودانه شدند.

همه دست اندرکاران در کشور و همکاران من در وزارت امور خارجه و در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند اما متاسفانه سرنوشت خط دیگری را رقم زد و ما اکنون داغدار همه این قهرمانانیم.

وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از همه ظرفیت های خود پیگیری های قانونی لازم را برای علت یابی دقیق حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده های داغدار به عمل خواهد آورد.

اینجانب ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه پرسنل نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده های داغدار و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسالت می نمایم.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس نیز در صفحه اینستاگرم خود نوشت: همه مردم در غم درگذشت خدمه نفتکش ایرانی با خانواده این عزیزان سهیم هستند. از خداومند متعال برای همه قربانیان این حادثه که در حین انجام ماموریت از این دنیا رفتند، رحمت و مغفرت مسئلت می کنیم.

رئیس مجلس جان باختن شهادت‌گونه سرنشینان نفتکش ایرانی را تسلیت گفت

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه آتش سوزی و غرق شدن نفتکش ایرانی که موجب جان باختن شهادت گونه پرسنل آن شد، موجب تاثر  و اندوه ملت گردید.

این عزیزان مشغول انجام خدمت به کشور و در خط مقدم جهاد اقتصادی بودند که دچار سانحه گردیدند. متاسفانه علیرغم تمامی تلاش های انجام گرفته از سوی گروه های امداد و نجات و پیگیری های بین المللی در جهت  مهار آتش و نجات سرنشینیان نفتکش، این امکان میسر نشد و با کمال تاسف شاهد از دست رفتن فرزندان دریادل و دلاور کشورمان شدیم و بطور یقین نام و خاطره این قهرمانان در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت پرسنل و خدمه پر تلاش نفتکش ایرانی به ملت شریف ایران و خانواده های داغدار آنان برای روح بلند این عزیزان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی»
 

پیام تسلیت نماینده ایرانیان زرتشتی

«ایریستَنام. اوروانُو. یَزَمئیده. یا اَشَه اُونام. فرَوَشَه یُو

به روان پاک درگذشتگان پارسا درود باد.

رخداد تلخ، دلخراش و غم انگیز درگذشت هموطنان عزیزمان در حادثه نفتکش سانچی را به نمایندگی از سوی زرتشتیان، به همه ایرانیان آرامش باد می گویم.
روانشان شاد و بهشت بهره‌شان باد.

از پروردگار یکتا برای خانواده و بازماندگان این درگذشتگان نیز، شکیبایی برای پذیرش این درد بزرگ را آرزومندم.

دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی»

پیام تسلیت نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان

«فاجعه‌ای دردانگیز این بار در آب‌های بین‌المللی ایران را به سوگ خامویش دلاورمردان دریایی نشاند. نفتکش ایرانی در برخورد آتشین با کشتی‌ دیگر آتشی برپا کرد که خرمن پرباری را خاکستر کرد.

دردانگیزترین حادثه‌ای که جهان شاهد آن شد و ملتی بزرگ را در سوگی غم افزا نشاند، روزها و شب‌هایی پر اضطراب برای نجات دلاورمردان ایرانی با سرانجامی دردناک پایان گرفت، پایانی که یاد تلخ آن تا همیشه تاریخ خواهد ماند.

اکنون که نقطه پایانی بر همه همت‌ها در نجات درماندگان در آتش نهاده شد، جامعه جهانی آشوری‌ها با قلبی مالامال از اندوه و درد، با تسلیت خود را همدرد ملت بزرگ ایران می‌داند.

صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها نثار رهبر معظم انقلاب و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باد.

با تسلیت مجدد
یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان»

معاون اول رییس جمهور جان باختن مظلومانه و شهادت گونه سرنشینان کشتی نفتکش را تسلیت گفت

متن کامل پیام اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
متأسفانه یک هفته تلاش شبانه روزی تیم های امداد و نجات و اقدامات و پیگیری های مستمر برای نجات جان جمعی از عزیزان سخت کوش و تلاش گر نفتکش سانچی که در سواحل شرقی چین دچار سانحه و آتش سوزی شد، بی نتیجه ماند و حادثه جانکاه و دردناک جان باختن مظلومانه و شهادت گونه این عزیزان، ملت ایران را داغدار کرد.
این ضایعه تأسف انگیز ملی را به عموم ملت ایران و به ویژه به خانواده های شریف و عزادار صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای جانباختگان عرصه تلاش و خدمت غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود به دنبال درگذشت افسران و کارکنان نفتکش ایرانی پیام تسلیتی صادر کرد:
بسم‏ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر حادثه دردناک و تاسف انگیز آتش سوزی و غرق نفتکش کشورمان و عروج کلیه افسران، کارکنان، خدمه و همچنین سه نفر از دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی، موجب تاسف و تاثر گردید و ایران اسلامی را در حزن و اندوه نشاند.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به ملت بزرگ ایران، همکاران آنان و به ‏ویژه خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض نموده ، برای آنان از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می کنم.

گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران پس از غرق شدن کامل نفتکش ایرانی در سواحل شرقی چین پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر و از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد.

وی در پیام خود نوشت: از طرف خانواده سازمان ملل در ایران به خانواده کسانی که عزیزانشان را در حادثه غم‌بار نفتکش سانچی از دست داده اند، تسلیت می‌گویم.
تسلیت به ایران.

گری لوئیس آخرین روز کاری خود را در ایران می‌گذراند و قرار است بعد از این، به عنوان نماینده سازمان ملل در کنیا به نایروبی برود.

شنبه هفته گذشته، 16 دی‌ماه در پی برخورد یک کشتی باری چینی با نفتکش ایرانی در سواحل شرقی چین، این نفتکش طعمه حریق آتش شد که سرانجام پس از گذشت بیش از یک هفته آتش‌سوزی ساعاتی پیش به‌طور کامل در دریا غرق شد. در این نفتکش 32 خدمه حضور داشتند که دو تن از آنها بنگلادشی و باقی‌شان ایرانی بودند که تنها پیکر 3 نفز از آنها پیدا شد.

پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت پرسنل نفتکش سانچی

در پی در گذشت پرسنل نفتکش سانچی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا متن پیام بدین شرح است:

«انّالله و انّاالیه راجعون»

با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که پرسنل خدوم نفتکش حادثه‌دیده جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داده و به جوار رحمت حق تعالی شتافته‌اند. غم از دست دادن این عزیزان زحمتکش و بی‌ادعا در کنار رنج و اضطراب و پریشانی چند روزه خانواده‌ها و وابستگانشان، تصویری تلخ و جانکاه را برای ملت حلیم و بردبارمان رقم زد که تنها بشارت خداوند متعال به صابران می‌تواند رنج آن را کاهش دهد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت صمیمانه به خانواده‌های داغدیده و آرزوی علوّ درجات برای از دست‌رفتگان، مؤکداً از مسئولین ذیربط خواستارم تا با پیگیری همه‌جانبه و مسئولانه، علل و ابعاد این حادثه و با اعمال تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه ضروری و حداکثری از بروز مجدد چنین حوادثی جلوگیری نمایند.
 

پیام تسلیت جلالی در پی درگذشت دریادلان آسمانی کشتی «سانچی»

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس طی پیام تسلیتی در پی درگذشت پرسنل کشتی نفتکش ایرانی گفت:

«انالله و انا الیه راجعون

حادثه ناگوار غرق شدن کشتی نفتکش «سانچی» و درگذشت تاسف برانگیز 32 پرسنل آن موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید. 

فقدان جوانان و متخصصان مجرب که در مسیر خدمت صادقانه و تعهد صادقانه استوارانه ایستادند و در امتداد آن آسمانی شدند، ضایعه‌ای بس ناگوار است. اینجانب درگذشت دریادلان آسمانی نفتکش «سانچی»‌ را به ملت بزرگ ایران اسلامی و خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای درگذشتگان این حادثه رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

امید است تا مسئولان مربوطه پیگیری‌های کامل و جامعی درخصوص دلایل وقوع این حادثه تهیه کنند و از تکرار حوادثی مشابه جلوگیری نمایند.»

تسلیت عارف در پی سانحه آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی در سواحل چین

«انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دردناک و غم انگیز  آتش سوزی کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است  موجب تاثر و تالم اینجانب شد.

شجاعت ستودنی و فداکاری ملوانان غیور کشورمان همیشه و در دوران‌های مختلف باعث سرافرازی میهن عزیزمان شده است.

اینجانب با اندوه فراوان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار به ویژه پرسنل زحمتکش سازمان بنادر و دریانوردی و تسلیت این ماتم به مردم عزیز کشورمان، از خداوند رحمان و رحیم برای این عزیزان، غفران الهی و برای خانواده‎های آنان صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

امید است با تلاش مسئولان ذی ربط ضمن تعیین هویت جانباختگان و رسیدگی به خانواده های داغدار  و کاهش آلام آنها و نیز بررسی دقیق علت بروز حادثه نسبت به کوتاهی احتمالی در نجات ملوانان عزیز، گزارشی دقیق از سوی نهادهای مسئول به ملت ایران داده شود.

محمدرضا عارف»

پیام تسلیت حزب کارگزاران سازندگی ایران در پی درگذشت ۳۲ خدمه کشتی سانچی

بسمه تعالی
درگذشت دل‌خراش ۳۲ خدمه کشتی سانچی که ۳۰ تن از آنها از هم‌وطنان عزیزمان بودند، حلقه جدیدی به زنجیره اتفاقات تلخ ماه‌های اخیر برای ایرانیان افزود. بدیهی است با غرق شدن این کشتی نفتکش در پی ۹ روز آتش‌سوزی، نباید ابعاد مختلف این حادثه که برای مدیران و سیاست‌گذاران کشور عبرت‌های بزرگی در بر دارد، فراموش شود.
حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن تسلیت به ملت نجیب ایران به خصوص خانواده‌های داغدیده، از نهادهای مسئول انتظار دارد تا همه همت خود را در جهت مشخص شدن علت این حادثه و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای نجات احتمالی کشتی و خدمه آن به کار گیرند.

پیام تسلیت نوبخت به مناسبت درگذشت خدمه نفتکش سانچی

وقوع سانحه آتش‌سوزی برای کشتی نفت‌کش سانچی و درگذشت شهادت‌گونه خدمه و همکاران تلاشگر و مظلوم آن موجب نهایت تأسف و تألم گردید.

بی‌تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت. اینجانب ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های معزز داغدیده و تأکید بر تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این مصیبت بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر نوبخت

پیام تسلیت محمد رضا تابش

آه ای غریب گمشده بازت نمی نهم

انا لله وانا الیه راجعون

آب هم نتوانست شعله های سرکش برخاسته از کشتی سانچی را مهار کند و مرهمی باشد بر دلهای آشفته و منتظر خانواده های دریانوردان اسیر و مظلوم. مصیبتی جانکاه رقم خورد که دلهای همه ایرانیان را به درد آورد و اشک ماتم میلیونها هم وطن نوعدوست را جاری نمود.

هشت روز بیم و امید و انتظار برای شنیدن خبری از کارکنان خدوم نفتکش سانچی، متاسفانه با حادثه غم انگیز غرق این کشتی در آبهای چین و آسمانی شدن ۳۲ هموطن عزیزمان به سرانجامی تلخ رسید.

قطعا می‌شد با مسئولیت پذیری موثرتر و دیپلماسی قوی تر و اطلاع رسانی به هنگام تر،از ابعاد اندوهناک حادثه کاست و افکار عمومی را نسبت به ایفای وظایف دستگاه‌های مسوول و دفاع از حقوق شهروندان قانع کرد.

از دولت چین نیز بخاطر تعلل در امداد رسانی ،جای گلایه فراوان است.

اینها موضوعاتی است که بی شک توسط همکاران عزیزنماینده درجهت استیفای حقوق مردم وخصوصا خانواده های داغدار مورد پیگیری قرارخواهد گرفت.

اکنون با تاثر فراوان ضایعه مصیبت بار از دست دادن جمعی از پرسنل شریف و خدوم شرکت ملی نفتکش ایران را به تمامی هموطنان عزیز و خانواده های داغدار این عزیزان، به ویژه خانواده محترم دهقان و مردم شریف استان یزد، که امیدوارانه در این چند روز چشم به راه خبر سلامتی دلبندانشان بودند، تسلیت عرض میکنم.

رجاء واثق دارم که روان پاک این دریادلان سبکبال، بر خوان بی منتهای رحمت و دریای بیکران نعمت اخروی پرودگار میهمان است و آرامش ابدی نثار روح بلند و افتخار آفرینشان خواهد بود.

نامشان تا ابد بر قله های سربلندی و افتخار ایران زمین جاودانه و روان پاکشان در آرامش ابدی باد.

پیام تسلیت مصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر

بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ‏

 إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعُون

٣٢ فرشته دریانورد از دل دریا به اوج ملکوت پرکشیدند.

پروازی که داغ بر دل همه ایرانیان و خانواده‌های عزیز و بازماندگان آنها گذاشت.

ضمن تسلیت به خانواده دریانوردان دریا دل و ملت شریف ایران، از درگاه حضرت دوست،  برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای پرکشیدگان دریایی، رفیع درجات را مسئلت می نمایم.

ضمنا با توجه به اینکه در این رخدادِ غم انگیزِ توام در هاله‌ای از ابهام که احتمال اهمال، کوتاهی، قصور و بی توجهی از ناحیه کشور چین می‌رود، از شورای عالی امنیت ملی درخواست می‌نماییم با بررسی همه جانبه ضمن حقیقت‌یابی موضوع امکان پیگیری حقوقی را برای برخورد با عوامل حادثه و استیفای حقوق دریانوردان و خانواده آنان نزد مراجع بین المللی فراهم نمایند.

از ریاست محترم جمهوری نیز می‌خواهیم برای ادای احترام به روح پرفتوح فرزندان رشیدمان، درخواست اعلام عزای عمومی و درج مقام رفیع شهادت برای این عزیزان خدمتگزار  در نظر بگیرند.

سید مصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان مردم شریف شرق هرمزگان و استان تهران  در مجلس شورای اسلامی