:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
صباغیان در اخطاری تاکید کرد

بانک‌ها مصوبات مجلس در استمهال پرداخت اقساط وام کشاورزان را اجرایی کنند

نماینده بافق در اخطاری تاکید کرد که باید قانون مصوب مجلس درباره دادن مهلت سه ساله برای پرداخت اقساط وام کشاورزان و بخشیده شدن سود و دیرکرد وام آنها اجرایی شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با استناد به اصل 58 قانون اساسی در اخطاری گفت: براساس برنامه ششم سه سال برای پرداخت وام به کشاورزان مهلت داده شد و مقرر گردید که سود و دیرکرد نیز بخشیده شود. دلیل آن بود که به خاطر خشکسالی، سرمازدگی و آفات مزارع کشاورزان با مشکلاتی مواجه شده بودند.

وی افزود: البته این قانون اجرایی نشده و بانکها به دنبال بازپس گیری وام از کشاورزان هستند و آنها را تحت فشار قرار داده‌اند. آن هم کشاورزی که نه تنها شاهد خشک شدن قنات‌هایش است که محصول کشاورزی اش نیز در حال از بین رفتن است.

صباغیان با بیان اینکه امسال بارندگی در استان یزد به 1.6 میلی‌متر رسیده است گفت: این میزان بارندگی برای کشاورزان این منطقه فایده‌ای نخواهد داشت. آنها در کنار وجود مشکل برای تولید محصولات کشاورزی، از سوی بانکها تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ به طوری که برخی از بانکها قصد تصرف خانه‌های آنها را دارند در این بین برخی از کشاورزان به ما مراجعه کردند و گفته‌اند که می خواهند کلیه‌شان را برای پرداخت اقساط وام بفروشند.

وی در پایان تاکید کرد که باید جلوی این کار بانکها گرفته شود و قانون مصوب اجرایی گردد تا از بروز مشکلات برای کشاورزان و افزایش مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.