:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
بانک مرکزی با ابلاغ ضوابط جدیدهشدار داد:

بانک مرکزی:ارتباط شتابی و پرداخت سود به موسسات در شرف تاسیس ممنوع شد+لیست

بانک مرکزی با ابلاغ ضوابط جدید در خصوص موسسات اعتباری غیر مجاز به بانک‌ها هشدار داد:پرداخت هر گونه سود تحت هر عنوان به موسسات فاقد مجوز ممنوع بوده و همچنین ارتباط این موسسات به شبکه شتاب بانک مرکزی از طریق بانک‌های مجاز غیرقانونی است.
کد خبر: ۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸

 ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی به تشریح مصوباتی در مورد موسسات فاقد مجوز پرداخت و لیست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز و در شرف تاسیس را نیز به سیستم بانکی ابلاغ کرد.

در ادامه مشروح بخشنامه معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی فاقد مجوز را بخوانید؛

پیرو بخشنامه شماره ۹۱/۳۵۳۴۷۷ مورخ ۲۶/ ۱۲ /۱۳۹۱ به پیوست لیست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز و در شرف تاسیس تقدیم و مراتب زیر را به استحضار می‌رساند:

۱. ارائه خدمات به بانک‌ها و موسسات در شرف تاسیس و صندوق‌های قرضه الحسنه تک شعبه‌ای در حد افتتاح حساب جاری و قرض الحسنه پس انداز بلامانع می‌باشد. شایان ذکر است پرداخت هر گونه سود تحت هر عنوان به موسسات فاقد مجوز ممنوع بوده و در بانک‌های دولتی مصداق زیان رساندن به دولت و در بانک‌های خصوصی مصداق بارز جفا کردن به سهامداران و سپرده گذاران می‌باشد.

۲. همانگونه که قبلاً‌اعلام شد ارتباط موسسات فاقد مجوز و در شرف تاسیس به شبکه شتاب بانک مرکزی از طریق بانک‌های مجاز ممنوع می ‌باشد. از این رو سریعاً نسبت به قطع این ارتباط اقدام نمایند. در غیر این صورت شتاب بانک متخلف در مرحله اول به مدت ۱۰ روز، مرحله دوم مدت یکماه و بعد از ان به صورت دائم قطع خواهد شد.

۳. موسساتی که دارای مجوز از بانک مرکزی بوده و در موعد مقرر اقدام به تمدید مجوز فعالیت ننموده‌اند مشمول همین حکم می‌باشند.

توجه کلیه عزیزان را به این نکته جلب مینماید که ارائه خدمات غیرمجاز و پرداخت سود به سپرده موسسات فاقد مجوز موجب گسترش فعالیت این موسسات و در نتیجه رقابت ناسالم این موسسات با بانک‌ها و موسسات دارای مجوز می‌گردد.

فهرست کامل بانک‌ها، موسسات اعتباری دارای مجوز و در شرف تأسیس،بانک های تجاری دولتی بانک های غیردولتی موسسه در شرف تاسیس و نام بانک نام بانک نام موسسه

بانک سپه 
بانکاقتصاد نوین 
موسسه اعتباری کوثر 
شرکت دولتی پست بانک
بانک پارسیان 
موسسه اعتباری عسکریه 
بانک ملی ایران 
بانک کارافرین 
موسسه اعتباری نور 
بانک سامان 
موسسه اعتباری آرمان 
بانک سرمایه 
موسسه اعتباری ثامن 
بانک توسعه صادرات ایران 
بانک سینا 
موسسه اعتباری ثامن الحجج 
بانک صنعت و معدن
بانک شهر 
بانک کشاورزی 
بانک دی 
بانک مسکن
بانک انصار
بانک آینده 
بانک توسعه تعاون 
بانک تجارت 
بانک مهر اقتصاد
بانک رفاه کارگران 
بانک صادرات ایران 
بانک قرض الحسنه مهر‌ایران 
بانک ملت 
بانک قرض الحسنه رسالت
بانک حکمت ایرانیان 
بانک گردشگری 
بانک ایران زمین 
موسسه اعتباری توسعه 
بانک قوامین 
بانک ایران - ونزوئلا نام بانک 
بانک تجارتی ایران و اروپا 
بانک تعاون منطقه ای اسلامی 
بانک المستقل ( فیوچر ) 
بانک استاندارد چارتر 

در خاتمه این بخشنامه تأکید شده است که مسئولیت حسن اجرای مفاد این اطلاعیه بر عهده مسئولین شعب بوده و بازرسان بانک مرکزی ج. ا. ا. و بانک متبوع بر اجرای صحیح آن نظارت خواهند نمود.