:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دیدار ربیعی با سفیر ژاپن

هنوز وقت طلایی تمام نشده، با کاهش دمای نفتکش عملیات تجسس آغاز می‌شود

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی پس از دیدار با سفیر ژاپن درمورد اطفای حریق نفتکش ایرانی با تاکید بر اینکه هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است، اظهار کرد: عملیات به شدت ادامه دارد و در صورت کاهش دما نیروهای تجسس وارد نفتکش خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
اقتصادگردان- علی ربیعی که به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی برگزیده شده، در تشریح آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق توضیح داد: تیم چینی از شب گذشته در انجام عملیات اطفای حریق فعال تر شده‌اند. همچنین آتشخوارهای ژاپن کنار آتشخوارهای چینی وارد عملیات شده و فوم زیادی روی نفتکش آتش گرفته پاشیده شده است.

وی با بیان اینکه آتش نفتکش سانچی کمی تحت کنترل درآمده است افزود: چنانچه دمای کشتی اجازه دهد نیروها به صورت هلی‌برد روی عرشه خواهند رفت و عملیات تجسس آغاز خواهد شد. امیدوارم دیگر شاهد انفجار جدیدی نباشیم.

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی از انجام عملیات اطفای حریق به صورت مستمر در شب گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر دمای نفتکش به اندازه‌ای نیست که به نیروها اجازه ورود به عرشه را بدهد.

تشکیل ستاد مشترک ایران، چین و ژاپن

ربیعی از تشکیل ستاد مشترک بین سه کشور ایران، چین و ژاپن در شانگهای خبر داد و گفت: این ستاد عملیاتی فرایند اطفای حریق را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش گفت: پس از آنکه پیکر یکی از مفقودین پیدا شد خبر خاص دیگری از ۳۱ پرسنل در دست نیست. شبیه سازی‌ها در حال انجام است و امیدواریم با پایین آمدن دمای کشتی نیروها بتوانند وارد شوند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که می‌توان به پیدا شدن مفقودین امیدوار بود یا خیر گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما نمی‌خواهیم خبر نگران کننده بدهیم. باید به خانواده‌های مفقودین آرامش بدهیم. ما هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم. در این راستا با سفیر چین و ژاپن صحبت‌های لازم شده است. من هنگامی که از کارشناسان درمورد وضعیت پرسنل می‌پرسم به من پاسخ می‌دهند که پیش‌بینی این موضوع نیاز به علم پیچیده‌ای دارد. ما هنوز وقت طلایی داریم و هرچه در توان داشتیم انجام داده‌ایم. شب گذشته هم نیروهای امداد و نجات به محل رسیدند.

استقرار ۱۰ فروند کشتی اطراف نفتکش سانچی

براساس این گزارش اکبر جبل عاملی، مدیر فنی و عملیاتی ناوگان شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه نفتکش به ۲۰ مایلی مرز دریایی چین و ژاپن رسیده است گفت: تیم‌های امداد و نجات در محل هستند. همچنین دو تیم شش نفره بر روی شناورهای اطراف نفتکش مستقر شدند تا به محض اینکه اطفا انجام شد وارد موتورخانه شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آتش در وسط کشتی قرار دارد و نمی‌توان از خاموش شدن آن مطمئن شد زیرا محموله کشتی میعانات گازی است.

جبل عاملی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی آغاز شده و تاکنون که ساعت ۴ است ادامه دارد ۱۰ فروند کشتی در منطقه حضور دارند و مقدار زیادی فوم روی این کشتی‌ها تعبیه شده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.