:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
بین معاون وزیر اقتصاد و مدیران بانک های ایران و وزیر اقتصاد و مدیران بانکی ایتالیا در رم امضا شد

قرارداد خط اعتباری و فاینانس 5 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا؛ بین بانک های صنعت و معدن و خاورمیانه با اینویتالیا گلوبال اینوستمنت

قرارداد خط اعتباری فاینانس ۵ میلیارد یورویی بین بانکهای ایرانی و موسسه Invitalia Global Investment به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور امضا شد و امکان ملحق شدن سایر بانک های ایران به این قرارداد نیز وجود دارد
کد خبر: ۱۰۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

اقتصاد گردان  - بزرگترین قرارداد خط اعتباری پسا برجامی میان ایران و یک عضو اتحادیه اروپا به امضا رسید

قرارداد خط اعتباری فاینانس ۵ میلیارد یورویی بین بانکهای ایرانی و موسسه Invitalia Global Investment به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور امضا شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس این قرارداد که دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه آن را امضاء کرده‌اند و امکان الحاق سایر بانکهای ایرانی به آن وجود دارد، پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور که با استفاده تکنولوژی، ماشین‌آلات یا خدمات فنی و مهندسی کشور ایتالیا اجرا می‌شوند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. استفاده از این خط اعتباری، با رعایت قوانین و مقررات داخلی، خصوصاً الزامات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط میسر خواهد بود.

همچنین تمام پروژه‌های بخش دولتی و غیردولتی که اولویت آنها به تأیید دستگاه‌های ذیربط رسیده و مجوزهای مربوطه را اخذ کرده باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک، اتریش و روسیه‌ در ماه‌های اخیر، ایتالیا هفتمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد می‌شود و بدین ترتیب، گام دیگری در راستای تنوع‌بخشی به خطوط اعتباری فاینانس قابل دریافت برای تأمین مالی پروژه‌های کشور برداشته شده است.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) در ملاقات امروز بعد از ظهر  محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی کشورمان و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری با وزیر اقتصاد ایتالیا که در محل ان وزارتخانه در رم انجام شد قرار داد مالی خط اعتباری به مبلغی بالغ بر 5میلیارد یورو توسط موسسات مالی دو کشور به امضا رسید.

این خط اعتباری مسیر تعاملات اقتصادی بین دو کشور را توسعه داده و زمینه را برای همکاریهای اقتصادی و اجرای پروژه های زیربنایی با مشارکت طرفین را فراهم مینماید.