:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

۲۴۰۰ کارگاه تولید فرش و گلیم در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری ۲۴۰۰ کارگاه تولید فرش و گلیم با اشتغالی بالغ بر ۵۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان_ علیرضا شفیع‌زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های اموزشی قالیبافی در شهرستان لردگان اظهار داشت: ارتقای توانایی در شناخت مواد اولیه، قالیبافی و افزایش بهره‌وری، نقشه خوانی و اصلاح نواقص و همچنین آموزش تخصصی در زمینه‌های چله کشی و چله دوانی و تولید تابلو فرش از محورهای این دوره های آموزشی بود که در مدت یک هفته برای روستاییان حوزه شهرستان لردگان برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که فرش دستباف بختیاری از دیرباز دارای شهرتی جهانی است این شرکت طی سالیان اخیر نسبت به راه اندازی خوشه فرش دستباف بختیاری اقدام کرد و خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی در زمینه توسعه بازار، تربیت نیروی انسانی و افزایش تخصص برای شناخت مواد اولیه حاصل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری 2400 کارگاه تولید فرش و گلیم با اشتغالی بالغ بر 50 هزار نفر فعالیت می‌کنند بنابراین نقش خوشه فرش در راستای آموزش فنون نوین بازاریابی برای توسعه این بخش مهم اقتصادی انکارناپذیر است.

منبع : خبرگزاری تسنیم شهرکرد