:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

500 میلیارد تومان براي تعیین تکلیف هفت تعاونی کاسپین

این موسسه تازه تاسیس با اخذ مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی در 27 اسفند ماه 1394 ایجاد شد تا تعاونی‌های منحل شده را با مساعدت بانک مرکزی ساماندهی کند و تاکنون 39 هزار میلیارد ریال به سپرده‌گذاران از محل خط اعتباری بانک مرکزی پرداخته‌است.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
اقتصاد گردان -  پنج هزار میلیارد ریال برای تعیین تکلیف هفت تعاونی امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدر توس و پیوند در موسسه اعتباری کاسپین اختصاص یافت. مدیرعامل این موسسه اعلام کرد: متاسفانه برخی از روی ناآگاهی یا تعمد با قرار دادن نام موسسه اعتباری کاسپین کنار تعاونی‌های منحل شده، اصرار دارند کاسپین را به عنوان یک موسسه ورشکسته قلمداد ‌کنند اما یک ریال هم به کسی یا جایی بدهکاری ندارد.
به گزارش  ایرنا، علی نعیمی افزود: این موسسه تازه تاسیس با اخذ مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی در 27 اسفند ماه 1394 ایجاد شد تا تعاونی‌های منحل شده را با مساعدت بانک مرکزی ساماندهی کند و تاکنون 39 هزار میلیارد ریال به سپرده‌گذاران از محل خط اعتباری بانک مرکزی پرداخته‌است.
وی در پاسخ به این سئوال که با پرداخت‌های 2 میلیارد ریالی، چه بخشی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین مطالبات‌شان را دریافت کردند، گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توسط مسولان نظام، اولویت پرداخت‌ به سپرده گذاران، با تعاونی‌ منحل شده فرشتگان بود که با پرداخت‌ اولیه 2 میلیارد ریالی، مطالبات 98 درصد سپرده ‌گذاران این تعاونی که سپرده‌های‌‌شان کمتر از این رقم بود، تعیین تکلیف شد.
نعیمی افزود: بر این اساس 98 درصد سپرده‌گذاران فرشتگان تاکنون طلب خود را دریافت کرده و تعیین تکلیف شده‌اند، 2 درصد باقیمانده‌ای هم که سپرده‌های‌شان‌‌ بالاتر از 2 میلیارد ریال بود، تا سقف 2 میلیارد ریال از سپرده خودشان را دریافت کرده‌اند. نعیمی درباره سپرده‌گذارانی که تاکنون برای دریافت مبالغ خود مراجعه نکرده اند، اظهار داشت: امکان دریافت یا سپرده گذاری مبالغ آن دسته از سپرده گذاران از طریق مراجعه به این شعب وجود دارد و آنها می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و مستندات مربوطه، جهت افتتاح حساب یا تعیین تکلیف سپرده خود به شعب منتخب موسسه اعتباری کاسپین مراجعه کنند.
مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین راجع به تعیین تکلیف 10 درصد ذخیره احتیاطی سپرده گذاران نیز توضیح داد: تکلیف10 درصد ذخیره احتیاطی کسر شده در مراحل یک تا پنج سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان نیز در تاریخ 20 آبان ماه مشخص شد و این مبلغ از سوی موسسه اعتباری کاسپین به حساب ‌افراد واریز شد. موسسه اعتباری کاسپین 27 اسفند ماه سال 1394 با انحلال و ادغام هشت تعاونی شامل فرشتگان، تعاونی امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدر توس و پیوند از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت