:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت:

تولید سه هزار و 613 مترمربع فرش دستباف در ایلام

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سه هزار و 613 مترمربع فرش دستباف طی 9 ماهه سال جاری در این استان تولید شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
اقتصادگردان_ جمیل شوهانی اظهار کرد: فرش های استان ایلام در بازارهای مهم فرش جهان بخصوص بازارهای اروپا (آلمان و ایتالیا) و کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد و استقبال زیادی از آنها به عمل می آید.
وی افزود: هم اکنون بیش از 14 هزار نفر بافنده فرش در سطح استان شناسایی شده اند که این تعداد افراد تحت آموزش دوره‌های مقدماتی قالی بافی نیز قرار گرفته ‌اند.
شوهانی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج هزار و 500 مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود، تاکید کرد: این هنرمندان در قالب کارگاه های متمرکز، غیر متمرکز، طرح های پشتیبان، شرکت های تعاونی و قالیبافان مستقل خانگی مشغول به تولید فرش دستباف هستند. 
وی با اشاره به اینکه 14 تشکل در حوزه فرش در استان وجود دارد، یادآور شد: پنج هزار و 200 بافنده در استان زیر پوشش بیمه قالی بافی هستند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در خصوص حمایت‌ هایی که از بافندگان می ‌شود، عنوان کرد: تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌های دولتی از جمله مواردی است که به صورت محدود برای فعالان این عرصه ارائه می‌شود.
به گفته شوهانی پارسال 6 هزار و 518 متر مربع فرش دستباف در استان تولید و در این خصوص تسهیلاتی معادل 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به بافندگان فرش در استان ایلام پرداخت شد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان ایلام در بخش تولید و صادرات فرش تاکید کرد: بین 1.5 تا 1.7 درصد فرش کشور در ایلام بافت می‌شود که در بحث فروش نیز مکاتباتی برای صادرات فرش استان صورت گرفته است. 
به گزارش ایرنا، بیش از 14 هزار بافنده فرش در استان ایلام فعالیت می کنند و بر اساس اعلام منابع رسمی سالانه نزدیک به 6 هزار متر مربع فرش در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
 

منبع : ایرنا