:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
وقف چی:

۵۰۰ هزار بافنده فرش در انتظار بیمه/ تولید فرش بر مبنای تقاضای بازار انجام شود

عضو فراکسیون فرش مجلس با بیان اینکه ۵۰۰ هزار بافنده فرش در انتظار بیمه شدن هستند، گفت: نباید قالیبافان را از حداقل‌ حمایت های شغلی محروم کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
اقتصادگردان_ علی وقف چی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری مشکلات و دغدغه‌های فرشبافان در کشور، گفت: 500 هزار بافنده فرش و 45 الی 50 هزار تولیدکننده صنایع دستی در انتظار حمایت‌های بیمه‌ای به انتظار نشسته‌اند این در حالی است که نباید هنرمندان را از حقوق های اولیه  از  جمله بیمه محروم کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی مسئولان در رصد بازار جهانی فرش و بی اطلاعی از آن، افزود: شناخت کامل شرایط بین المللی بازار فرش نیازمند اراده ای جدی در ارگان و سازمان‌های مختلف است که متاسفانه به آن توجهی نمی شود.

وقف چی بابیان اینکه توسعه صادرات فرش با تشکیل وزارت بازرگانی به نحو مطلوب رونق می‌گیرد افزود: با تشکیل وزرات بازرگانی می‌توان تولید فرش را به سمت تولید بر مبنای تقاضای بازار حرکت داد بدین معنا که طبق تقاضای موجود در بازار محصولات را تولید، طبقه بندی و سپس روانه بازار فروش کرد.

 رییس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نکته‌ای که نباید در صادرات فرش فراموش شود، این است که نباید در زمینه اجرایی تعهدات به مشتریان خارجی بدقولی کنیم زیرا با بی توجهی به تعهدات مان در صادرات فرش به مشتریان جهانی، سلب اعتماد نسبت به بازار فرش ایران را رقم می زنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت