:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
اتحادیه فروشندگان فرش دستباف برگزار کرد:

برگزاری اولین کارگاه مبارزه با پولشویی

اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پول شویی با حضور جناب آقای مهندس جعفرنیا رییس اداره اصناف و تشکلهای صنفی تهران و جناب آقای مهندس گلپور مشاور محترم اداره اصناف و بازرگانان ، روز سه شنبه مورخ 5\10\96، در سالن همایش این اتحادیه فروشندگان فرش دستباف، به میزبانی ریاست محترم اتحادیه، جناب آقای عراقچی برگزار گشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
اقتصادگردان_ مهندس گلپوری در سخنان خود با ذکر توضیحاتی در مورد پولشویی گفت: اگر فرد یا شرکتی عملی را مرتکب شود و درآمد حاصل از آن را در محل دیگری خرج نماید، مشمول پول شویی می شود.
ایشان در ادامه با ذکر مواردی به منظور ایجاد آگاهی در اذهان شرکت کنندگان افزود: در هر صنفی، معامله های بالای 15 میلیون باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد و اسناد آن هم در زمان خرید و هم در زمان فروش با فاکتور رسمی و سربرگ دار به همرا مهر و امضا و اطلاعات فروشنده و خریدار، حتماً باید به مدت 5 سال ثبت و ضبط گردد. رویت و ذکر کد ملی خریدار در فاکتور از الزامات می باشد.
ایشان متذکر شد:کوتاهی کردن در اجرای قانون، اتهامی با عنوان تسهیل در امر پولشویی را در بر دارد.
وی گفت: فروشندگان در صورت مشاهده موارد مشکوک از سوی مشتری، ملزم به گزارش آن به اتحادیه ها و اتحادیه ها نیز ملزم به رازداری در امور اعضا می باشند. هر فرد صنفی در صورت ترک صنف و یا جا به جایی باید بای محل نگهداری اسناد را به اتحادیه ها اعلام نماید.
در انتها مهندس گلپور اضافه کرد:گذراندن دوره های مذکور شامل گواهینامه است و هر فرد صنفی موظف است گواهی گذراندن دوره مبارزه با پولشویی را در پرونده صنفی داشته باشد. عدم الصاق گواهی دوره مبارزه با پولشویی در پرونده صنفی، پس از ابلاغ قانونی و پیگیر نشدن فرد صنفی، شامل پیگرد قانونی می گردد.