:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
3هزار میلیاردتومان به سپرده گذاران کاسپین پرداخت شده است

نائب رئیس مجلس: وضعیت سپرده گذاران موسسه های مالی در دست پیگیری است

تسویه سپرده کسانی که در موسسه های مالی متخلف سپرده گذاری کرده اند توسط مجلس، قوه قضائیه و دولت در دست پیگیری است
کد خبر: ۱۰۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
اقتصاد گردان - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل معیشتی و اقتصادی با تجمع حل نمی شود، گفت: تسویه سپرده کسانی که در موسسه های مالی متخلف سپرده گذاری کرده اند توسط مجلس، قوه قضائیه و دولت در دست پیگیری است.
 

 مسعود پزشکیان پنجشنبه شب در مورد تجمع عده ای از مردم مشهد در اعتراض به مسائل معیشتی و تخلفات موسسه های مالی غیرقانونی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسائل با تجمع حل نمی شود و باید از مسیر قانونی اقدام شود.
وی با بیان اینکه سپرده های کمتر از 2 میلیارد ریال سپرده گذاران این موسسه ها پرداخت شده است، اظهارکرد: پیگیر تسویه حساب سپرده گذاران با مبالغ بالا هستیم.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر اظهارکرد: هر چند مشکلات اقتصادی می تواند گاهی غیرقابل تحمل باشد اما برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم. 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 3 هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران موسسه کاسبین پرداخت و برای پرداخت سپرده های 10 هزار نفر صاحب مبالغ بالای 200 میلیون تومان نیز چاره اندیشی شده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خانه ملت ضمن بیان اینکه قرار بود که تا پایان آذر ماه تا سقف 100 میلیون تومان به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری همانند افضل توس و سقف 200 میلیون تومان به سپرده گذاران کاسپین پرداخت شود، افزود: نزدیک به 2 الی 3هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران این موسسات پرداخت شده است که برخی از این افراد سپرده های خود را در بانک های عامل نگه داشته و برخی سپرده خود را برداشت کرده اند که این نزدیک به 98 درصد تمامی سپرده گذاران را پوشش می دهد و مابقی نیز افرادی هستند که خودشان اقدام نکرده اند.
این نماینده در مجلس دهم، با بیان اینکه قدم اول در ساماندهی این موسسات این بوده که سپرده اولیه پرداخت شود، ادامه داد: پرداخت سود باید بر اساس فروش املاک، شناسایی دارایی ها و بازگشت وام ها انجام شود تا بتوان مابقی بدهی این سپرده گذاران را پرداخت کرد، لذا تا پایان آذر ماه تیم مشخص شده باید تسویه 98 درصد سپرده گذاران را انجام می داد، که 2 درصد باقیمانده نزدیک به 10 هزار نفر هستند و بالای 200 میلیون تومان سپرده داشته اند که باید به دغدغه آنها رسیدگی شود.
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید با همکاری گروه تسویه و سپرده گذاران روند پرداخت سپرده بالای 200 میلیون تومان را تسهیل کنند، اظهار داشت: برخی از این موسسات دارایی دارند و می توان بدهی آنها را سربه سر کرد اما برخی موسسات دارایی ندارند و مشکلاتی در این موسسات وجود دارد، لذا در حال حاضر بیشتر تمرکز سیستم این است که چگونه و از چه مسیری می توان مابقی سپرده سپرده گذاران بالای 200 میلیون را پرداخت کرد.
پزشکیان افزود:نمایندگان سران سه قوه هر هفته جلسه تشکیل می دهند که این جلسات برای پاسخگویی مابقی افرادی است که سپرده بیش از 200 میلیون تومان دارند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
حقه بازی .............