مطابق آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، «هزینه و زمان صرف شده» کمترین امتیاز را در رضایت مشتریان از خدمات فروش خودرو به خود اختصاص داده است.
اقتصادگردان- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و
تجارت و همچنین سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد
رسمی ارزیابی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور اقدام به انتشار
گزارش رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش در تابستان 96 کردند. در این تحقیق
با 88میلیون و262 هزار نفر از مشتریانی که خودرو خود را از 16 شرکت
عرضهکننده خریداری کردند، مصاحبه صورت گرفت که نتایج نشان میدهد رضایت
مشتریان در مقایسه با بهار 96 تغییر چندانی نداشته است. براساس گزارش
وضعیت رضایتمندی مشتریان در فرآیند خدمات فروش خودروهای سواری، متوسط
امتیاز 666 از یک هزار امتیاز در تابستان 96 را نشان میدهد، در این میان
شرکت جهان نوین آریا، ارائهدهنده خودروهای نیسان با امتیاز 718 رتبه نخست
را در میان شرکتهای عرضهکننده خودروهای سورای با بیش از یکدرصد سهم
بازار را کسب کرد. همچنین در میان شرکتهای عرضهکننده خودروهای سواری با
کمتر از یکدرصد سهم بازار، شرکت آرین موتور تابان، ارائهدهنده خودروهای
برند DS با امتیاز 736 رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب کرده است.