:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

همراستایی طرح‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران با طرح دولت

معاون رییس جمهور با اشاره به دو طرح اندوخته بانوان مهر ایران و اندوخته خانواده مهر ایران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این طرح ها را همراستا با رویکرد دولت در توان افزایی زنان دانست.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- معصومه ابتکار در آیین بزرگداشت دهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در ماهیت خدماتی که ارائه می‌دهد، ایفا می‌کند.
وی افزود: نظام بانکی با وجود همه مشکلات پیش رو مسئولیت اجتماعی را به عنوان رسالت خود پذیرفته که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: توسعه بانکداری سبز و حمایت از محیط زیست در نظام بانکی نمونه ای از این مسئولیت پذیری است.

به گفته ابتکار ،اشتغالزایی در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد سبز از اولویت‌های اقتصاد در دنیا است و اقتصاد پویا و مقاوم باید آسیب‌های محیط زیست را برطرف کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر زنان و خانواده مورد توجه جدی دولت است و دستاوردهای بانک مهر اقتصاد نیز حاکی از توجه به این گروه‌های جامعه است.

وی با اشاره به دو طرح اندوخته بانوان مهر ایران و اندوخته خانواده مهر ایران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت:  دولت نیز با رویکرد توان افزایی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار حمایت های لازم را انجام میدهد تا زنجیره اشتغالزایی برای این قشر کامل شود.

وی افزود: ستاد ملی زنان سرپرست خانوار برای گردآوری و طبقه بندی اطلاعات زنان سرپرست خانوار به منظور ساماندهی آنها تشکیل شده است.