:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

برنامه تعویض لامپ‌های پایتخت

معاون توزیع توانیر گفت: برنامه داریم تا در کلان‌شهر تهران بیش از 5میلیون لامپ پرمصرف را با لامپ‌های LED تعویض کنیم که این امر می‌تواند در مدیریت بار مصرف پایتخت بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
اقتصادگردان- «محمودرضا حقی‌فام» معاون هماهنگی توزیع توانیر در مورد اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف و تقاضا برای تابستان سال آتی اظهار داشت: برنامه‌های بسیار خوبی در حال تدوین است، خوشبختانه وزیر نیرو نیز تاکید فراوانی روی این قضیه دارند که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات بیشتر در این زمینه همانند سال گذشته شاهد کاهش بار قابل توجهی باشیم.

وی افزود: در سال گذشته توانستیم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله انعقاد بیش از 17هزار قرارداد با مشترکان دیماندی صنعتی و کشاورزی بیش از 4000مگاوات از میزان مصرف را کاهش دهیم.

حقی‌فام تصریح کرد: چنانچه این میزان مدیریت نمی‌شد بار مصرف تابستان به مرز 60 هزار مگاوات نزدیک می‌شد که در این صورت شبکه برق کشور را با مشکل اساسی مواجه می‌کرد.  معاون توزیع توانیر گفت: پیش‌بینی می‌شود در تابستان 97 نیز با رشد بیش از 5درصدی مصرف برق مواجه باشیم که در این صورت ‌باید با تدوین برنامه‌های منظم و دقیق میزان کاهش بار را تا 6000 مگاوات کاهش داد یعنی 2000مگاوات بیشتر از تابستان سال 96 که این امر بدون همکاری مردم عزیز امکان‌پذیر نخواهد بود.