:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
رییس موزه معماری ژاپن:

مردم ژاپن به فرش ایران علاقمندند

رییس موزه معماری ژاپن مطرح کرد: مردم ژاپن علاقمند ایران و به خصوص صنعت فرش این کشور هستند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
اقتصادگردان_ پروفسور ریچی میاکه در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی پوستر "جهانی بدون مرز" در تبریز با اشاره به این‌که ایران دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و معماری است، گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی با محوریت معماری و فرهنگ ژاپنی در تبریز داشته‌ایم و معتقدیم که این بار نوبت ماست که میزبان تبریز در ژاپن باشیم.
 
وی از برگزاری رویدادی در زمینه‌ی معماری ایران در فوریه سال 2018 در ژاپن خبر داد و افزود: این اقدام شروعی برای گسترش همکاری‌ها است و در ادامه، رویداد یکساله ایران در ژاپن، در سال 2019 برگزار می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که ارتباط ایران و ژاپن به سال‌ها قبل برمی‌گردد، ادامه داد: بر این اساس انتظار داریم که برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعددی با همکاری تبریز و ژاپن برگزار شود و تعاملات بین این دو افزایش یابد.
 
ریچی میاکه اعلام کرد: امیدواریم که نمایشگاهی در حوزه‌ی غذا در ژاپن برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ ایرانی برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز گفت: ماه فرهنگی برای دومین بار در تبریز و ژاپن به طور مشترک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار در در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی پوستر «جهانی بدون مرز» با اشاره به این‌که تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، گفت: این نمایشگاه همزمان در 40 کشور دنیا برگزار می‌شود و به دلیل این‌که تبریز دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه‌ی گردشگری است، می‌توان از این فرصت نیز برای معرفی تبریز استفاده کرد.

وی حضور در فضای مجازی را از ضروریات دانست که در فضایی با وسعت و گستردگی بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توان تبریز را به جهانیان شناساند.

آبدار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص آمار گردشگران خارجی در استان یاد آور شد: حدود 430 هزار گردشگر خارجی در استان داریم که به مناسبت رویداد «تبریز 2018»، تعداد گردشگران خارجی را به دو میلیون نفر می‌رسانیم.

وی با بیان این‌که در طی 14 ماه گذشته ستاد استانی و ملی تبریز 2018 تشکیل شده است، گفت: دو رویکرد سخت افزاری و نرم افزاری برای این رویداد در نظر گرفته شده است و در کنار این‌ها در نظر داریم که برنامه‌ها بیشتر رویداد محور باشند که در این راستا 130 برنامه در سه سطح بین المللی، ملی و نیز منطقه‌ای و محلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه رسمی این رویداد سوم فروردین 97 خواهد بود و البته برنامه‌هایی از زمان آغاز این رویداد در دی‌ماه برای اعلان ورود به تبریز 2018، تدارک دیده شده‌ است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه بین المللی پوستر برای فردا "جهانی بدون مرز" در تبریز با حضور ریچی میاکه، رییس موزه معماری ژاپن و مرتضی آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افتتاح شد.
 
 این نمایشگاه با همکاری پایا شهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار می شود. بازدید از نمایشگاه از روز شنبه هجدهم  لغایت بیست و چهارم آذرماه سال جاری است و ساعات بازدید آن ده و نیم صبح الی بیست و یک عصر خواهد بود. محل برگزاری نمایشگاه در کوی ولیعصر تبریز است.

منبع: ایسنا