:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
محمدرضا رشتی زاده، دبیرهمایش گره طلایی:

نیازمند نگاه هنری به فرش هستیم

محمدرضا رشتی زاده، دبیرهمایش گره طلایی در گفتگو با خبرنگار فرشنامه گفت: بافنده نمونه، طراح و نقاش برتر، برترین‌ها در مشاغل وابسته به فرش دستباف، صادر کننده برتر، پیشکسوت نمونه و تولید کننده برتر از جمله رسته‌هایی هستند که نفرات برتر آنها در همایش گره طلایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
اقتصادگردان_ دبیرهمایش گره طلایی شناخت نفرات برتر در روند بافت فرش، همفکری و هم افزایی جهت رشد کمی و کیفی فرش قم و شناخت هنرمندان این عرصه را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

محمدرضا رشتی زاده که خود از تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در قم است در ادامه با اشاره به داوری رسته‌ها اظهار کرد: هفت داور که از اعضای اتحادیه بافندگان فرش دستباف و شورای مزد استان هستند به عنوان داور انتخاب شده‌اند.



وی در ادامه افزود: برگزاری همایش به شکل ملی و تعیین رسته‌ای جدید برای تجلیل از فعالان عرصه فرش در دیگر شهرهای کشور هم از جمله اهداف آتی همایش است.

دبیر همایش گره طلایی همچنین به بخش طراحی و نقاشی هم اشاره و ابراز داشت: این بخش برای دومین سال است که به همایش اضافه شده و در آن طراحان فرش طرح‌های خود را به بخش داوری ارسال کرده‌اند و تاکنون ۳۰ اثر به این همایش رسیده است که در نهایت سه اثر در روز همایش تقدیر می‌شود.



وی ضمن تأکید بر لزوم نگاه هنری به فرش ابراز داشت: متأسفانه این نگاه در جامعه ما وجود ندارد و فرش به عنوان یک کف پوش صرف دیده می‌شود.

رشتی‌زاده گفت: بافت فرش به عنوان یک هنر باید دیده و پذیرفته شود و اینکه زحمت بسیار زیادی برای بافت هر متر فرش صرف می‌شود و هر فرش دست باف در روند بافته شدن داستان‌های زیادی را با خود همراه دارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز فرش قم در جهان بیان کرد: فرش هیچ کشوری از لحاظ تنوع، طرح و بافت قابل مقایسه با فرش قم نیست ولی آنچه که در این بین مهم است لزوم تبلیغ و به روز بودن طرح‌ها و نقشه‌ها است.