:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
برای اولین بار در ایران

کیف پول همراه بانکی رونمایی شد

برای نخستین بار در ایران کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد)، جهت سهولت در انجام تراکنش‌های پرداخت خرد، همزمان با ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مشهد مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
اقتصادگردان- این مراسم با حضور معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد مقدس و مدیرعامل بانک پاسارگاد برگزار شد.

فلاح جوشقانی - معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این مراسم اظهار کرد: امروزه فناوری وجه تمایز در همه کسب و کارهاست که با رعایت اصل استفاده از ظرفیت‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت مطمئناً کسب و کار را متمایز خواهد کرد. در سال‌های اخیر در حوزه ICT و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور رشد چشمگیری داشته‌ایم. با توجه به تحولات دولت الکترونیک در آینده، در همه عرصه‌ها از جمله بانکداری کاملاً منطبق بر ICT خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات پرداخت همراه (کیف پول همراه) سه ذی‌نفع اصلی داریم؛ اپراتورهای تلفن همراه (تأمین کننده بستر امن و زیرساخت‌ها)، بانک‌ها (ارائه خدمات پولی) و رگولاتورها (بانک مرکزی و سازمان ارتباطات و تنظیمات مقررات رادیویی). برای بهبود خدمات، تعامل رگولاتورها ضرورت دارد و در بحث پرداخت همراه، خوشبختانه این تعامل در حال بهبود است.

فلاح در پایان گفت: سیاست کلی وزارت فناوری اطلاعات، حمایت است تا به اهداف وزارت ارتباطات در برنامه ششم جامه عمل بپوشانیم. ما با تعامل با رگولاتورهای مالی مثل سازمان بورس و بانک مرکزی و بانک‌ها فضا را برای توسعه خدمات آماده می‌کنیم.

رشیدیان - استاندار خراسان رضوی، نیز اظهار کرد: خوشحالیم که در روز میلاد در جهت خدمت به شهر فرزند پیامبر و در راستای رشد علم و فناوری و ایجاد شهر هوشمند برای بیش از ۲۷ میلیون زائر و شهروندان این شهر گام برداشته‌ایم. شهر مقدس مشهد اکنون شهری فرا ملی است و آیینه توانمندی‌های ایران بزرگ است و با همراهی بخش‌های بزرگ کشور مثل بانک‌ها، می‌توانیم برای رفع نیازهای مردم و زائران، از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم. امیدواریم با همدلی و همراهی دولت و بخش خصوصی افق‌های روشنی را پیش روی رشد و توسعه کشور بگشاییم.

تقی‌زاده خامسی - شهردار مشهد مقدس، نیز با ارائه توضیحاتی پیرامون هوشمندسازی شهر مشهد، اظهار کرد: امروز اولین گام را به سوی شهر هوشمند برداشته‌ایم و این اقدام توسط این بانک و با همکاری اپراتوری مطرح و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته‌است. بال دیگر این شهر هوشمند شهروندان هستند که آموزش شهروندان، به عنوان گام دیگری در جهت تأمین زیرساخت‌های دیگر شهر هوشمند مورد توجه ماست.

آل شیخ – معاون شهردار مشهد، نیز گفت: هوشمندسازی شهر فعالیتی ناظر بر چالش‌های محوری شهر را شامل می‌شود که عمدتاً پاسخ‌هایی متناسب با تکنولوژی‌های روز را می‌طلبد. خطای کمتر، دقت بیشتر و تسهیل فرایندها از مزایای استفاده از این تکنولوژی‌هاست و ما در نظر داریم ۶۰درصد مراجعات را از طریق اپ شهروندی انجام بدهیم و عمده فعالیت‌ها را از این طریق به سامان کنیم.

وی در پایان با اشاره به مزایای راه‌اندازی روش پرداخت در چند بخش، تصریح کرد: تسهیل حضور زائران (برای استفاده از خدمات ناوگان شهری)، در کل ناوگان خدمات شهری مشهد فعال شده است.