او تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم این بلاک
ها را نیز مورد بازسازی قرار دهیم. هر دو بلاک از اهمیت و سختی خاص خود
برخوردارند و امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم تا
پایان سال جاری نیز این دو بلاک را به اتمام برسانیم و در محدوده درود تا
اندیمشک شاهد مسدودی مسیر به منظور بازسازی نباشیم.
یزدانی عنوان کرد: به دلیل شکستگیهای ریلی پیاپی که در مسیر رخ می داد، در
بسیاری از نقاط مجبور به کاهش سرعت بودیم و به صورت موقت از سرعت پایین
استفاده کنیم اما با بازسازی که صورت گرفت در این مسیر شاهد آن خواهیم بود
که دیگر چنین مساله ای وجود نداشته باشد و این امر از جمله مزایای بازسازی
محور جنوب است.
وی ادامه داد: بازسازی مسیر باعث می شود تا دیگر شکستگی ریلی نداشته باشیم و
بتوانیم در کل مسیر با یک سرعت مناسب حرکت کنیم و شاهد کاهش سرعت در نقاط
خاصی از محور نباشیم. همچنین بحث ارتقای ایمنی یکی دیگر از مسایلی است که
با بازسازی محور شاهد آن خواهیم بود.
معاون زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت راه آهن
هزینه های بسیار بالایی دارد و در کشور ایران نیز نسبت به سایر کشورها،
پروژه ساخت راه آهن از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در مسیر
تهران به سمت اهواز و سربندر، در حد فاصل قم تا اندیمشک یک خطه است و باید
برای افزایش این ظرفیت در محدوده خوزستان، حلقه مفقوده قم – درود - اندیمشک
را نیز افزایش ظرفیت دهیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: در حد فاصل درود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را
مد نظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راه آهن جنوب
باشیم. همچنین حد فاصل قم تا درود را نیز در برنامه داریم تا دوخطه کنیم و
برای دوخطه کردن این مسیر طولانی حتما باید از منابع فاینانس استفاده کنیم.