:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با تأیید کمیسیون نظارت بر انتخابات اصناف؛

ریاست خسروی بر اتحادیه املاک تأیید شد

روز سه‌شنبه کمیسیون نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی شهر تهران، صحت انتخابات اتحادیه مشاوران املاک را تایید کرد که بر این اساس خسروی در روزهای آینده ریاست اتحادیه را تحویل می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- دیروز (سه‌شنبه) کمیسیون نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی شهر تهران، با رد اعتراضات برخی کاندیداها بر صحت انتخابات اتحادیه مشاوران املاک صحه گذاشت و نتایج آن را بدون هرگونه تغییری تایید کرد. بدین ترتیب مصطفی قلی خسروی در روزهای آینده بر مسند ریاست اتحادیه املاک تکیه خواهد زد.

انتخابات اتحادیه مشاوران املاک تهران روز ۲۲ آبان ماه سال جاری برگزار شد که در نتیجه آن مصطفی قلی خسروی با کسب ۲۴۰۵ رای بالاتر از حسام عقبایی که ۲۰۷۳ رای کسب کرده بود قرار گرفت و با توجه به اینکه طبق قانون جدید اصناف، انتخابات داخلی هیات مدیره دیگر برگزار نمی شود، خسروی از سوی اعضای صنف مشاوران املاک به عنوان ریاست این اتحادیه انتخاب شد.

به دنبال آن برخی اعضای شرکت کننده با استفاده از حق قانونی خود ۷۲ ساعت بعد از برگزاری انتخابات اتحادیه املاک که برای اولین بار به صورت تمام الکترونیک برگزار شده بود اعتراض کردند که با توجه به همزمانی آن با زمین لرزه کرمانشاه و مشغله وزارت صنعت، معدن و تجارت، رسیدگی به اعتراضات مقداری طول کشید. با این وجود وزارتخانه پس از رسیدگی به اعتراضات، امروز نتایج این انتخابات را تایید کرد.

همچنین شنیده می‌شود که اعتراض بعضی اعضای اتحادیه های طلا و پلاستیک و نایلون نیز رد شده و نتایج آنها نیز مورد تایید قرار گرفته است.

خسروی رییس منتخب اتحادیه املاک در این خصوص به ایسنا گفت: اعتراض حق قانونی اعضا و نمودی از دموکراسی را نشان می دهد. با این حال امیدوارم پس از اعلام نتایج، اعضا در یک فضای همدلانه به اعضای منتخب هیات مدیره کمک کنند.

وی افزود: انتخابات به پایان رسیده و از این پس انتظار این است تک تک اعضای فهیم صنف اتحادیه مشاوران املاک در جهت تعالی صنف و برنامه هایی که ارایه کردیم به کمک ما بیایند.

رییس منتخب اتحادیه املاک با اشاره به برنامه های خود گفت: از جمله اهداف کوتاه مدت ما پیشنهاداتی در جهت اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، تقویت کد رهگیری، ارتقای سیستم آموزشی، تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی اعضا، پیگیری لغو ماده ۶۲ و اصلاح قانون پیش فروش است.

خسروی خاطرنشان کرد: امیدوارم ماده ۶۲ همان طور که در برنامه توسعه پنجم رد شده بود، با پیگیری اتحادیه انشاءالله این بار هم لغو شود.

بنابراین گزارش، روز ۲۲ آبان ماه سال جاری انتخابات اتحادیه مشاوران املاک برگزار شد که طی آن به ترتیب مصطفی قلی خسروی ۲۴۰۵ رأی، حسام عقبایی ۲۰۷۳ رای، عبدالله فرجی ۱۴۴۹ رای، علی اصغر مرادزاده ۱۱۲۶ رای، نسرین آبی‌ور ۱۰۸۸ رای، احمد آذری ۱۰۲۹ رای، سعید لطفی ۸۶۲ رای به دست آوردند. محمدصادق کاشانی نیز به عنوان بازرس انتخاب شد.