:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

انتصاب دستیار وزیر رفاه در امور حقوق شهروندی

طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روزبه کردونی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حفظ سمت به عنوان «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی» منصوب شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- متن حکم علی ربیعی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر کردونی

از جمله ملاک‌های لایتغیر تحقق فضیلت آزادی در یک جامعه مدنی پویا و شاداب، «گردش آزاد اطلاعات» و «دسترسی برابر شهروندان به اطلاعات» محسوب می‌گردد. در جهان امروز و در تبیین مفهوم توسعه، به درستی بر این عنصر تأکید و از آزادی نشر اخبار و کسب اطلاعات به مثابه بنیادی‌ترین مصداق حقوق بشر یاد می‌شود. بر این مبنا، شهروندان محق هستند تا به اخبار، دسترسی تمام و کمال داشته باشند، آن را به یکدیگر منتقل و درباره آن اظهار نظر، نقد و اعتراض کنند.

واقفید که محو و ریشه‌کنی فساد از جمله برکات این مهم است که همه ما ملزم به مبارزه با آن می‌باشیم. در راستای اجرای قانون «انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات» و مطابق با ماده 7 آیین‌نامه ماده 8 قانون موصوف و همچنین در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تحقق منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور محترم، به موجب این حکم جنابعالی به عنوان «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی» منصوب می‌شوید.

با عنایت به نقش و جایگاه راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ترسیم خط و مشی‌ها، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور و نیز گستردگی و تنوع مخاطبان و جامعه هدف، اهتمام جدی نسبت به اجرای کامل مفاد قانون انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات، به‌ویژه حمایت از حریم خصوصی، حفاظت از اسناد دولتی، حق دسترسی به اطلاعات، آیین دسترسی به اطلاعات و اصل ترویج شفافیت در سطح وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه به عمل آورید.

انتظار دارم با بهره‌گیری از همکاری‌های سازنده معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه، تمهیدات لازم را در خصوص حسن اجرای قانون مزبور تدبیر نموده و گزارش‌های دوره‌ای نیز از روند اقدامات به اینجانب ارائه گردد.

از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به ملت شریف ایران اسلامی با رعایت قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاق دولت تدبیر و امید مسالت می‌نمایم.»