:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

«مغزافزار صنعتی» محور نشست کمیته مشترک مجلس و دولت

نماینده مردم داراب در مجلس از تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی وجود یا عدم وجود مغزافزار در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تاریخ اولین نشست این کمیته را ۲۰ آذرماه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- رضا انصاری گفت: مدت‌ها قبل مقام معظم رهبری بحثی را درباره لزوم خروج صنعت از عرصه مونتاژکاری و ورود به عرصه نوآوری مطرح کردند که همین مسئله موضوع سوال بنده از وزیر صنعت، معدن و تجارت شد. این مسئله عواقب ناگوار بسیاری برای اقتصاد کشور داشته است.

این عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس ادامه داد: تولید منهای فناوری، کشور را به شرایطی دچار کرده است که تنها در تولید مواد خام مثل نفت، گاز، مواد معدنی و فولاد به خام‌فروشی معتاد شده‌ایم از این‌رو مهمترین بخش سوالاتم از وزیر صنعت مربوط به اولویت‌های توسعه صنعتی، استراتژی‌های توسعه فیزیکی و اقتصاد مقیاس در بخش صنعت، استراتژی‌های توسعه‌ای تکنولوژی و نوآوری در صنایع برای دستیابی به مزیت‌های رقابتی پایدار، سیاست‌ها و برنامه‌های تحقیق و توسعه بخش صنعت، برنامه‌های تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت برای گسترش مراکز نوآوری و توسعه تکنولوژی در صنعت و برنامه وزارت‌خانه برای ایجاد نهادها یا ساختار مناسب برای سیاست‌گذاری در بخش تکنولوژی و نوآوری در  بخش صنعت است که البته شریعتمداری پاسخ به موارد مذکور را موکول به تشکیل کمیته مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت کرد.

به گفته وی، ملکی، اسماعیلی، مقدسی و انصاری از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاون کلیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل معاونان طرح و برنامه و صنعت، مدیرعامل ایدرو و دو معاون دیگر وزیر اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند که اولین نشست این کمیته نیز ۲۰ آذر ماه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.