:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با وجود یک میلیارد و 250 میلیون گردشگر در جهان

رئیس شورای ملی مبلمان مطرح كرد: حرکت به سمت اقتصاد خدمات محور نیاز امروز کشور است

رئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته گفت: نیاز امروز کشور، حرکت به سمت اقصاد خدمات محور است و صنعتگران باید توجه خود را به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف کنند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸


اقتصادگردانرئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته گفت: نیاز امروز کشور، حرکت به سمت اقصاد خدمات محور است و صنعتگران باید توجه خود را به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف کنند.
به گزارش اقتصادگردان، علی انصاری در دهمین همایش بین المللی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: در یک دهه گذشته شاهد تلاش، فعالیت و همسویی برای توسعه صنف مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته بودیم و مفهوم سازی، نمادسازی و ایجاد ساختار به صورت علمی و مدون میسر شد.
وی افزود: اما آنچه کمتر در این صنعت به آن توجه شده، مقوله طراحی است که از آن غافل ماندیم.
انصاری با اشاره به سرعت پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی در سال های گذشته تاکید کرد: امروز شاهدیم ساز و کار کسب و کار و تجارت و شاخصه های آن دچار تغییر شد و در این راستا رویکرد کشورها به تولید و تجارت نیز تحولات اساسی را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال اقتصاد خدمات محورند و کمتر به تولید می اندیشند، افزود: ایران با برخورداری از جغرافیا و شرایط اقلیمی مناسب می تواند گام های بزرگی در جهت اقتصاد خدمات محور بردارد.
رئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، زیرساخت اصلی کشورهای توسعه یافته را، مقوله گردشگری دانست و افزود: با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر در جهان گردشگر هستند، این کشورها با کمترین هزینه، درآمدزایی بالایی دارد.
وی ادامه داد: برای جلب و جذب گردشگر خارجی به کشور، تلاش شده اما باید گردشگری داخلی را هم سیال کنیم.
انصاری بیان داشت: صنعتگران ایرانی باید به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف شوند.
وی در پایان طراحی را یکی از مشکلات اصلی بخش های مختلف اقتصاد به ویژه در بخش ساختمان برشمرد و گفت: طراحان باید به فرهنگ ایرانی، اسلامی و مدرن در این راستا توجه کنند.


صادرات40 میلیون دلاری مبلمان ناچیز است

 نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: صادرات 40 میلیون دلاری مبلمان بسیار ناچیز است و با هدفگذاری صحیح می توان آن را افزایش داد.
علاالدین میرمحمد صادقی در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان افزود: ایجاد تشکل های اقتصادی به ویژه تشکل های تولیدی در کشور منجر به حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان اقتصاد در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد.
صادقی افزود: بالفعل شدن قدرت فعالان اقتصادی در کشور ضمن ایجاد نشاط در فضای تولیدی موجب توسعه همه جانبه و استفاده بهینه از فرصت ها می شود. 
وی بیان کرد: در صنعت چوب و مبلمان کشور حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعال هستند و حدود 500 هزار نفر در این صنعت فعال هستند. 
وی اضافه کرد: 30 هزار میلیارد تومان ارزش مالی و سرمایه گذاری سالیانه در صنعت مبلمان و دکوراسیون صورت گرفته و صادرات مبلمان پارسال 40 میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت بالای محیطی و انسانی بسیار ناچیز است که با هدفگذاری می توان سهم صادرات کشور را افزایش داد.
نایب رییس اتاق تهران تاکید کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند بستر لازم برای صادرات فراهم کند. 
وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: فرسودگی و استهلاک ماشین آلات، فقدان اطلاعات از بازارهای هدف و رقبا، ساختار سنتی صنعت مبلمان، تعرفه بالای مواد اولیه وآموزش که با مشارکت دولت و فعالان اقتصادی این موانع به حداقل می رسد. 
دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع و جشنواره طراحی ایرانی با حضور فعالان این صنعت در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

معاون وزیر صنعت: 70 هزار نفر در صنعت مبلمان کشور اشتغال دارند

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 70 هزار نفر در صنعت مبلمان کشور مشغول به کار هستند که 56 هزار نفر در واحدهای صنفی و بقیه در واحدهای صنعتی فعالیت دارند.
محسن صالحی نیا در دهمین همایش بین المللی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: هشت هزار واحد صنعتی کشور در صنف مبلمان مشغول به فعالیت هستند که 80 درصد آنها واحدهای کوچک و صنعتی و بقیه شامل واحدهای متوسط هستند که در شهرک های صنعتی واقع شده اند.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای مبلمان و ارتباط با کشورهایی نظیر آلمان و اسپانیا در توسعه این بخش از صنعت و خدمات وابسته آن موثر است و تولید فکر، توجه به فرآیند تولید تا فروش و بازاریابی از جمله مسائلی است که باید در این صنعت مورد توجه واقع شود.
وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی تشکل هایی نظیر اتاق ایران، اتاق اصناف حمایت خود را از این صنعت اعلام می کند.
صالحی نیا یادآور شد: برای حمایت از صادرات در سال آینده برنامه ها و احکام مناسبی پیش بینی شده که امید می رود با حمایت مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.
وی تصریح کرد: تامین منابع و تسهیلات لازم از اولویت های اصلی وزارتخانه برای رونق واحدهای کوچک و متوسط فعال در این بخش است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعیین تعرفه های گمرکی مناسب و تنظیم روابط برای اقتصادی و رقابتی کردن این صنف از جمله برنامه های وزارتخانه برای حمایت از آن در تجارت بین الملل است.