:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت:

دولت عزمی برای کمک واقعی به بخش خصوصی ندارد/ تنها جایگزین نفت، فرش و صنایع دستی است

رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت عزم کمک واقعی به بخش خصوصی را ندارد و باید بگویم بزرگ‌ترین فراکسیون، فراکسیون فرش دستباف ایرانی است چرا که تنها جایگزین نفت، فرش و صنایع دستی است.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
اقتصادگردان_ علی وقفچی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: تنها راه برون رفت از چالش‌های موجود کشور توجه به بخش خصوصی و باور بخش خصوصی به خود است و در هیچ کجای دنیا، دولت متولی اصلی در تولید و ارائه خدمات نیست.

وی با بیان این که دولت‌های جمهوری اسلامی در همه ادوار تلاش کرده است تا مالیات را برای پرداخت حقوق کارمندان و بودجه‌های عمرانی، از تولید کننده بگیرد، بیان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است اما از افغانستان هم بهره‌وری کمتری در این خصوص داریم و برای حل این مشکل دولت راهی جز واگذاری کارها به مردم ندارد.

رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای مصرف داخلی نیز باید تولیدات با نگاه صادرات محور داشته باشیم، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف، نیاز به عزم ملی است و دولت عزم کمک واقعی به بخش خصوصی را ندارد و باید بگویم بزرگ‌ترین فراکسیون، فراکسیون فرش دستباف ایرانی است چرا که تنها جایگزین نفت، فرش و صنایع دستی است.

وی با بیان این که استانداردسازی در خصوص فرش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام سفارتخانه‌های خارج از کشور باید با فعال کردن بیش از پیش مدیران اقتصادی خود، رونقی به بازار فرش ببخشند و باید بگوییم گمرک نیز یکی دیگر از مشکلات ما در فرش است و 90 درصد موارد نشست در خصوص فرش از طرف فراکسیون فرش بوده است.

وقفچی با بیان این که هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی، توسعه فرش گنجانده شد، یادآوری کرد: حداقل 100 میلیون و حداکثر 2 میلیارد تومان به بافندگان فرش با سود 6 درصد اعطا می‌شود و یکی از دغدغه‌های فعالان فرش، بیمه است که این موضوع نیز در حال حل است.

وی با بیان این که نیم میلیون نفر برای بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و خلأهای قالیبافان را نمی‌دانیم و باید بخش خصوصی به ما این مشکلات را منتقل کند و مجلس مصوب کرده است که سازمان حفظ میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک وزارتخانه در آید و فرش به عنوان یک معاونت یا یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور در آید.

رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که باید بر اساس ظرفیت‌های خود گزارش دهیم، بیان کرد: حتماً باید حرکتی شتابدار برای توسعه کشور داشته باشیم و در تمام زمینه، حضور پررنگ بخش خصوصی حس می‌شود و باید بگویم رهبر انقلاب به منزله تسبیحی است که رشته تسبیح رهبری و مسؤولان دانه‌های آن هستند.

منبع :خبرگزاری فارس اصفهان