:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

رونمایی از بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

دیار خودرو با حضور در نمایشگاه خودرو تهران از چند محصول جدید شامل بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک بایک D20‌ و جیپ بایک BJ40L رونمایی کرد. در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
اقتصادگردان- دیار خودرو، نماینده رسمی محصولات شرکت بایک در ایران پیش از این موفق به وارد کردن محصولاتی نظیر سابرینا و سنوا شده بود. حال این شرکت با حضور در نمایشگاه خودرو تهران 96 از چند محصول جدید برند بایک به نام‌های بایک X25 ، دو مدل سدان و هاچ بک بایک D20 و یک مدل جیپ به نام بایک BJ40L پرده برداری کرد که علاقه‌مندان می‌توانند از فردا با حضور در نمایشگاه شهر آفتاب تهران و قرفه‌ی محصولات بایک، با آن‌ها ملاقات کنند.

بایک X25

بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

بایک X25 یک خودروی شاسی بلند جذاب چینی است که در ابتدا به عنوان یک محصول تولیدی این شرکت روانه‌ی بازار بزرگ آفریقای جنوبی شد. این محصول در چهار نسخه‌ی متفاوت روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود که تمامی نسخه‌های آن به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند؛ این پیشرانه که دقیقا در مدل بایک D20 نیز مورد استفاده قرار گرفته است، قادر به تولید 115 اسب بخار انرژی و گشتاور 148 نیو‌تن‌متر است. همچنین نیروی تولید شده نیز به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شوند.

بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

دو مدل ارزان قیمت بایک X25 از یک گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برند و دو مدل دیگر که از قیمت نسبتا بیشتری برخوردارند، همراه با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. همچنین دو تریم متفاوت از تجهیزات و امکانات رفاهی نیز در اختیار خریداران قرار خواهد داشت.

از نظر ظاهری، طول بایک X25 حدود 4110 میلی‌متر است و فاصله‌ی محوری آن نیز 2519 میلی‌متر خواهد بود. با ورود به داخل کابین می‌توان الهام گرفتن آشکار طراحان بایک از اتومبیل های مرسدس بزن را مشاهده کرد. عمده‌ترین چیزی که در این خودرو قابل رویت است، استفاده عمده از فیبر کربن در داشبورد جلویی است که می‌تواند ظاهری اسپورت و زیبا را به خودروی بایک X25 ببخشد.

بایک D20

بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

بایک D20 دیگر محصول این شرکت برای بازار ایران است که در دو نسخه‌ی هاچ بک و سدان به فروش خواهد رسید. مدل هاچ بک بایک D20 در دو نسخه با پیشرانه‌های 1.3 لیتری و 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود، در حالی که مدل سدان آن تنها با یک پیشرانه 1.5 لیتری به فروش می‌رسد.

پیشرانه‌ی 1.3 لیتری این خودرو قادر به تولید 100 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر است، در حالی که این ارقام برای پیشزرانه‌ی قدرتمندتر به 113 اسب بخار و 148 نیو‌تن‌متر می‌رسد. به گفته‌ی کمپانی بایک سوخت ترکیبی در مدل دنده دستی 1.3 لیتری و 1.5 لیتری دنده دستی این خودرو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این میزان در مدل دنده اتوماتیک 1.5 لیتری بایک D20 به 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

داخل کابین این خودرو تمام مشکی همراه با المان‌هایی به رنگ نقره‌ای است تا ظاهر اسپورت و جوان پسندی را ارائه دهد. از دیگر امکانات و تجهیزات‌ آن نیز می‌توان به یک سیستم چند رسانه‌ای مجهز به نمایشگر لمسی، پاور ویندوز، کنترل فاصله پارک عقب، دو ایربگب، سیستم‌های ترمز ABS‌ و EBD و همچنین صندلی‌هایی با قابلیت اتصال صندلی کودک اشاره کرد.

بایک BJ40L

بایک X25 ، نسخه سدان و هاچ بک D20 و یک مدل جیپ در تهران اتو شو

و آخرین مدل، یک جیپ جذاب به نام BJ40L است که به زودی می‌تواند به گزینه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان ایرانی به آفرود تبدیل شود.

خودروی جیب کمپانی بایک همراه با سه موتور مختلف 2.4 لیتری با توان تولید 143 اسب بخار – گشتاور 217 نیوتن‌متر و دو مدل دیگر 2.0 لیتری توربو 204 اسب بخاری و 2.3 لیتری توربو 250 نیوتن‌متری در بازار جهان به فروش می‌رسد. تمامی این موتورها همراه با یک گیربکس 5 سرعته نیروی تولید شده را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کنند.

لازم به ذکر است که مشخص نیست مشخصات فنی اعلام شده با مدل قابل عرضه در ایران مطابقت داشته باشند. بر همین اساس، اطلاعات تکمیلی مربوط به اتومبیل های جدید بایک متعاقبا اعلام خواهد شد.