:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
توصیه مدیرکل دفتر کاریابی‌های وزارت کار:

مردم از مجاز بودن کاریابی‌ها مطمئن شوند

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از پیش‌بینی جریمه سنگین برای کاریابی‌های متخلف خبر داد و از مردم خواست تا قبل از مراجعه به سایتهای کاریابی وارد سایت وزارت کار شده و از مجاز بودن فعالیت کاریابی‌ها اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد اکبرنیا اظهار کرد: اداره کل کاریابی‌های وزارت کار به طور مستمر کاریابی‌های غیرمجاز را رصد می‌کند و با همکاری پلیس فتا موارد غیر مجاز را مورد رسیدگی قرار می‌دهد تا سایت غیر مجاز مسدود شود.

وی درباره نحوه نظارت بر سایتهای کاریابی، گفت: بخشی از نظارت بر عهده خود مردم است و توصیه ما این است که قبل از مراجعه به سایت کاریابی و ارائه درخواست شغلی، به سایت وزارت کار مراجعه کنند و با مشاهده لیست کاریابی‌ها از مجاز یا غیر مجاز بودن آن کاریابی مطمئن شوند.

به گفته اکبرنیا، در سایت وزارت کار بخش مربوط به امور کاریابی‌ها طراحی شده و لیست کاریابی‌های مجاز همراه با شماره تماس، نشانی و نام مدیر در سایت وزارت کار قابل مشاهده است.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تعیین جریمه سنگین برای کاریابی‌های متخلف خبر داد و گفت: جریمه در نظر گرفته شده برای کاریابی‌های غیر مجاز بین پنج تا ۴۰ میلیون تومان است ولی پیشنهاد افزایش جریمه‌ تا سقف ۶۰ میلیون تومان را مطرح کرده‌ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل گسترده پلیس فتا، شناسایی سایتهای متخلف و غیرمجاز به شکل مطلوبی انجام شود و با سایتهای فاقد مجوز و سایتهای کاریابی که غیر قانونی فعالیت دارند، برخورد قانونی صورت گیرد.