:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
در حفاظت از محیط زیست از خرید شیر با بطری شیشه ای حمایت کنیم

شیر شیشه ای دوباره به بازار آمد

مدتی است که شرکت صنایع شیر، به سنت دهه های قبل و 50 سال اخیر، بار دیگر شیشه های بطری شیر را روانه بازار کرده و این موضوع هم از جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف بطری های پلاستیکی و هم از جهت حس نوستالژیک و دلتنگی هاو خاطرات گذشته برای بسیاری یادآور دوره کودکی و نوجوانی بوده است که خاطرات بسیاری را با دیدن بطری شیشه ای شیر زنده می کند و به همین جهت با اقبال خوبی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
اقتصاد گردان - محسن شمشیری: مدتی است که شرکت صنایع شیر، به سنت دهه های قبل و 50 سال اخیر، بار دیگر شیشه های بطری شیر را روانه بازار کرده و این موضوع هم از جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف بطری های پلاستیکی و هم از جهت حس نوستالژیک و دلتنگی هاو خاطرات گذشته برای بسیاری یادآور دوره کودکی و نوجوانی بوده است که  خاطرات بسیاری را با دیدن بطری شیشه ای شیر زنده می کند و به همین جهت با اقبال خوبی مواجه شده است که البته باید با تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتری مواجه شود و رعایت نکات بهداشتی نیز باید باعث تشویق دیگران در خرید شیرهای شیشه ای شود.


امید است همان طور که نوشابه های سالم و با کیفیت بهتر به تدریج جایگزین نوشابه های قبلی شده و جنبش حفاظت از سلامتی و محیط زیست انسان ها در سراسر جهان مورد حمایت قرار گرفته، به تدریج شاهد حذف پلاستک  در مصرف بسیاری از مواد غذایی مانند شیر، نوشابه، ظرف غذا و... باشیم. 
هر چند که برخی ممکن است موضوع بهداشت این ظرف ها را بهانه قرار دهند و همچنان به مصرف پلاستیک به جای ظروف شیشه ای و... معتقد باشند. اما باید این پرسش را مطرح کنیم  که هموطن گرامی، آیا رها کردن پلاستیک در محیط زیست و جنگل، دور ریختن هر شب یک تا دو ظرف بزرگ از زباله خشک و پلاستیک در خانه های ما، خسارتی کمتر از بهداشت ظروف شیشه ای و ... دارد؟
 وقتی می توان بهداشت ظروف را با شستن بلافاصله ونکات دیگر رعایت کنیم چرا باید راضی شویم که تمام جنگل ها و جاده های کشور پر از ظروف پلاستیکی شود. 
باید برای جایگزین کردن ظروف شیشه ای، زنبیل خرید، پاکت های غیر پلاستیکی و... تلاش و پیگیری داشته باشیم و سایر عزیزان  و دوستان خود را تشویق کنیم و به دولت و دستگاه ها و سازمان ها و شرکت ها این علامت را بدهیم که اگر به دنبال سود و حمایت بیشتر هستند نکات محیط زیستی را رعایت کرده و به تدریج پلاستیک و کود شیمیایی را کاهش دهند. 
همان طور که باید استفاده از چوب را در خانه سازی  تشویق کنیم و ایمن سازی، خطرات کمتر و... را تقویت کنیم.
به امید کاهش و حذف پلاستیک از زندگی مصرفی و حفظ محیط زیستی بهتر و دیدن جنگل هایی تمیزتر ...


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
با سلام
ایا بطریهای شیر را میتوان پس داد یا نه؟
اگربطریها قابل پس دادن است قیمت ان چقدر است؟
مدیر پایگاه همان مغازه ای که خرید کرده اید باید پس بگیرد یا به میادین تره بار مراجعه فرمایید که تعداد بیشتری عرضه شیشه ای دارند
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
وااای من خیلییی وقته دارم دنبال این شیشه شیر ها میگردم.کجاست توروخدا بگیییین.من اصفهان هیچجا ندیدم
مدیر پایگاه تهران هست
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
من اهل جنوب کشور هستم.یک تا دو هفته میشه که این شیرا به شهر ما هم رسیده.خلاصه کلی نگرانم واسه شیشه های شیر.چون کسی نمیاد جمع آوری کنه.سوپر مارکت ها هم پس نمیگیرن.خلاصه هیچ فرقی با بطری های پلاستیکی نداره.مردم میندازن دور و بازم تو طبیعت رو هم جمع میشه و میشه یه مشکل جدید.
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
سارا خانم نگران نباشید. شیشه حتی اگر به بازیافت هم داده بشه قابل بازیافت هست و مشکلی برای طبیعت ایجاد نمی کنه. البته به تدریج دوباره مقدمات بازگشت ان به چرخه فراهم می شه ان شاء الله.