بنا بر این گزارش در پی برقراری ارتباط با مسئول شورای هماهنگی استان کرمانشاه، بر ضرورت تسریع در پرداخت خسارت به بیمه گذاران و بیمه شدگان و ذینفعان تأکید و مقرر شد در پایان هر روز از میزان پیشرفت فعالیت و خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه، تعداد پرونده های تشکیل شده و میزان خسارات پرداختی، گزارش آماری به صورت تجمعی ارائه شود.
حسب اطلاعات واصله، شرکت های بیمه ضمن ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی بشردوستانه از قبیل کانکس اسکان، اقلام بهداشتی و گرمایشی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه و نیز اطلاع رسانی عمومی در خصوص خدمات رسانی و شعب و واحدهای سیار پرداخت خسارت و اعزام مأمورین خود به محل حادثه، اقدام به بررسی و ارزیابی و پرداخت خسارت کرده اند.
لازم به ذکر است، متأسفانه بر اساس برآوردهای درصد کمی از کل اموال و ساختمان های آسیب دیده تحت پوشش بیمه آتش سوزی و زلزله قرار داشته اند که تا تاریخ ۳۰ آبان تعداد ۴ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده خسارت تشکیل شده که تعداد یک هزار و ۷۱۷ فقره خسارت به مبلغ ۹۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال به آسیب دیدگان و ذینفعان حادثه مذکور از سوی موسسات بیمه پرداخت شده و سایر پرونده ها نیز در دست بررسی و اقدام است.
هموطنان گرامی می توانند برای اطلاع از شرکت بیمه گر خود به جدول زیر مراجعه کنند:
براساس این گزارش شرکت های زیر نسبت به پرداخت خسارت اقدام کرده اند:
ایران: با توجه به قدمت و بیمه مرهونات بانکی و قراردادهای گروهی
معلم: ارائه پوشش به فرهنگیان و آموزش و پرورش - گروهی
آرمان: ارائه پوشش به ساختمان های مسکن مهر- عموماً بانک مسکن
سرمد: ارائه پوشش به مرهونات بانک صادرات - گروهی
ما: ارائه پوشش به مرهونات بانک ملت - گروهی
کوثر: ارائه پوشش به منازل مسکونی نیروهای مسلح - گروهی
دانا: ارائه پوشش به نیروهای انتظامی تا سقف معین - گروهی
البرز: ارائه پوشش به مرهونات بانک ملی، سپه، کشاورزی وهمچنین ارائه پوشش به بنیاد مستضعفان - گروهی