:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استارت تعمیرات نیروگاه‌ها زده شد

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری بایستی ۸۸ هزار و ۱۵۰ مگاوات تعمیرات نیروگاهی در سطح کشور صورت بگیرد، و تاکنون نیز باید ۲۹ هزار و ۶۲۸ مگاوات از نیروگاه‌های کشور تحت تعمیر قرار می‌گرفت که تا به این لحظه تعمیرات ۳۰ هزار و ۵۰۸ مگاوات از نیروگاه‌ها انجام شده ست.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- هر ساله ۲۷۰ روز از سال و به تعبیری از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ خردادماه سال آینده به فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اینگونه تعمیرات براساس پارادیم‌های مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.

براین اساس هرساله در زمان مقرر پس از هماهنگی با مدیریت شبکه به تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و خرید برق تضمینی اعلام می‌شود که در زمان مقرر به دلیل امنیت شبکه‌ امور مربوط به تعمیرات با کیفیت بالا و تامین منابع مالی در دستور کار قرار بگیرد.

در مجموع تعمیرات نیروگاه‌ها به چهار دسته اساسی، دوره‌ای، بازدید اتاق احتراق و بازدید مسیر داغ تقسیم بندی می‌شود مدت زمان تعمیرات واحدها براساس آیتم‌های یاد شده متفاوت است و بین یک هفته تا ۱۲۰ روز زمان می‌برد.

در همین راستا عبدالرسول پیشاهنگ معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت:در  روند جریان تعمیرات نیروگاه‌ها بایستی ۶۰۳ فعالیت در دستور کار قرار بگیرد که تاکنون ۲۰۲ فعالیت آن انجام شده است.

به گفته وی حاصل تعمیرات نیروگاه آمادگی مناسب برای تابستان آینده است که با تدابیر صورت گرفته در طی دو، سه سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.

با توجه به اینکه هر سال شاهد رشد مصرف انرژی در کشور هستسم مساله تعمسر و نگهداری نیروگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که صنعت برق به آن توجه ویژه ای دارد با این وجود در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده و قدیمی در کشور وجود دارد که باید از مدار خارج شوند.