:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سي ان ان: ۸۳ درصد از تراکنش‌های جهان با پول نقد انجام مي شود

رشد 87 درصدي گردش دلار در 10 سال اخير

فدرال رزرو اعلام کرد: پول نقد همچنان پادشاهی می‌کند و مرگ استفاده از اسکناس یک مبالغه بیش نیست.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
اقتصاد گردان -  به گزارش سی ان ان مانی، فدرال رزرو سان فرانسیسکو اعلام کرد: سیستم های پرداخت دیجیتال در سال های اخیر به سرعت افزایش پیدا کرده اند؛ اما میزان استفاده از دلار در چرخه سبد پولی جهان طی ۱۰ سال اخیر ۸۷ درصد رشد پیدا کرده و این یعنی اینکه استفاده از پول کاغذی توسط بانک ها، تجار، سرمایه گذاران و مردم عادی در اولویت قرار دارد.



در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۷۸۳ میلیارد دلار در جهان دست به دست شد که این رقم برای سال گذشته میلادی به یک تریلیون و ۴۶۹۰ میلیارد دلار رسید. فدرال رزرو سانفرانسیسکو آمریکا اعلام کرد: مرگ پول نقد به شدت مبالغه شده و در بیشتر کشورها تقاضا برای اسکناس و سکه بالا است و این موضوع حاکی از کاهش استفاده از پول نقد نیست.

همچنین عوامل اقتصادی از قبیل نواسان نرخ بهره بانکی و حتی بلایای طبیعی می تواند افزایش تقاضا را برای دلار افزایش دهد و در سرتاسر جهان دلار به عنوان یک مامن امن در تلاطم های اقتصادی و سیاسی محسوب می شود.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که ۸۳ درصد از تراکنش های جهانی در حال حاضر با پول نقد انجام می گیرد؛ اما این رقم برای یک دهه گذشته ۸۵ درصد ثبت شده است. همچنین فدرال رزرو نیویورک در گزارش جداگانه ای اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته برآورد می شود حجم بیشتر دلار آمریکا در خارج از این کشور نگهداری می شود.