:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اپلیکیشن‌ها هیچ برنامه‌ای برای ورود به حمل و نقل برون‌شهری ندارند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هدف اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ تنها حمل و نقل درون‌شهری است و این اپلیکیشن‌ها هیچ برنامه‌ای برای حمل و نقل برون‌شهری ندارند.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- داود کشاورزیان در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیران اپلیکیشن‌های فعال در حمل و نقل شهری داشتیم، اعلام شد که این اپلیکیشن‌ها برنامه‌ای برای حمل و نقل برون‌شهری ندارند.

وی تصریح کرد: کاربرد این اپلیکیشتن‌ها تنها برای حمل و نقل درون‌شهری توجیه دارد؛ چراکه در حمل و نقل جاده‌ای باید مردم را تشویق به استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی و... کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: درصورت حذف یک دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی حداقل ۱۲ سواری کرایه‌ای جایگزین می‌شود که علاوه بر افزایش مصرف سوخت، آلودگی محیط زیست و ترافیک جاده‌ای را در بردارد.

کشاورزیان با اشاره به فرسودگی ناوگان کالا در کشور، افزود: در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا فعال هستند و جور بیکاری کشور بر دوش این بخش است. از  این‌ رو ناچار به اعمال محدودیت برای ناوگان فرسوده هستیم.

وی با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای حجمی، خاطرنشان کرد: این نیروها در قالب شرکت‌های پیمانکاری فعالیت دارند ولی با تلاش همکاران در استان تخصیص طرح‌ها بیشتر از متوسط در نظر گرفته می‌شود تا بتوان حقوق معوقه این نیروها را پرداخت کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تخصیص اعتبارات به استان، اضافه کرد: به طور معمول لرستان ۲.۵ تا ۳ درصد اعتبارات سازمان را به خود اختصاص می‌دهد و سهم هر استان متناسب با اعتبارات سازمان و شرایط و شاخص‌های استان تعیین می‌شود.

کشاورزیان در رابطه با راهداری زمستانی گفت: با آمادگی کامل به استقبال طرح راهداری زمستانی می‌رویم.