:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

رشد درآمدها و صادرات گمرکات یزد در سالجاری

مدیر کل گمرکات استان یزد با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت صادرات استان از حیث ارزش 14 و از نظر وزن 11 درصد رشد یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
اقتصادگردان- «مهرداد پیرحیاتی« با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در هفت ماهه ‌سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 239  هزار و 474 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 34 هزار و 553 دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 11  و از حیث ارزش 14 درصد رشد داشته است.

وی عمده ‎‎ ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه‏‎‎ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.

پیرحیاتی در ادامه نیز عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، اسپانیا و گرجستان را عمده ‎‎ ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد ذکر کرد.

مدیر کل گمرکات استان ادامه داد: در این مدت بیش از 18 هزار و 429 تن کالا به ارزش دو میلیون  و 202 هزار و 457 دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

پیرحیاتی  اظهار کرد: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری کره ، جمهوری چک و اسپانیا بوده است.

مدیر کل گمرکات استان همچنین تعداد بسته‏‏های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری را یک هزار و 146 بسته به وزن بیش از سه هزار ‌و 912 کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 16 و از حیث وزن 39 درصد رشد را نشان می‌‏‏دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ‌کل مسافران خارجی استان یزد در هفت ماهه نخست سال جاری 20 هزار و 141 نفر بود‎‎ه که از این تعداد 10 هزار و 323 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 818 نفر از کشور خارج شده‌اند.

پیرحیاتی در پایان با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای گمرکات استان یزد، گفت: میزان درآمد وصولی این گمرکات در 7 ماهه ‌سال جاری به 210 میلیارد و 793 میلیون ریال رسیده است.