:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
پورمحمدی اعلام کرد:

۴ نهاد توسعه ای سال آینده در گیر بخش صنعت ومعدن می شوند

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آیند ه بر اساس برنامه ششم برای بخش صنعت و معدن سال خاصی است و برای حمایت از این دو بخش، ۴ نهاد توسعه‌‏ای باید به صورت زنجیروار اقدامات را انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- سید حمید پورمحمدی صبح امروز در مجمع بانک صنعت معدن با اشاره به اینکه این بانک، یک بانک منضبط است، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن یک بانک چابک، منضبط و مؤثر است. این بانک با تعداد شعب محدود و با وجود نیم درصد پرسنل نظام بانکی عملکرد بسیار پرفروغی دارد که قابل مقایسه با بسیاری از بانک‏‌های بزرگ کشور نیست.

وی افزود: بانک‏‌های کشور با حجم وسیعی طلبکار دولت و بدهکار به بانک مرکزی هستند اما خوشبختانه بانک صنعت و معدن رقم قابل توجهی از دولت طلب نداشته و می توان گفت هیچ اضافه‏ برداشتی از بانک مرکزی نیز ندارد و این نشان دهنده انضباط مالی بانک صنعت و معدن است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: نکته مهم دیگر اینکه بانک صنعت و معدن به شرکت‏داری و بنگاه‏داری مانند بسیاری از بانک‌‏ها نمی‏‌پردازد و این بانک با دارایی محدود درآمدزایی بالایی دارد و رشد ۴۰ درصدی حاصل از دارایی‌‏ها مبین این اقدام است.

وی افزود: از سوی دیگر وجه تمایز بانک صنعت و معدن نسبت به بانک‏‌های دیگر، مدیریت ممتاز این بانک با حضور مدیرعامل فعلی است که موجب امیدواری فعالان صنعتی شده است.

پورمحمدی در خصوص حجم مطالبات مشکوک الوصول بانک خاطرنشان کرد: متاسفانه نقطه ضعف این بانک مطالبات مشکوک الوصول است که وجه نامناسبی به بانک داده است و اقدامی مانند پذیرش مطالبات مشکوک الوصول توسط سازمان مالیاتی کشور از سوی وزارت اقتصاد باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

پورمحمدی ادامه داد: سال آینده سال خاصی برای بخش صنعت و معدن که از موضوعات خاص برنامه ششم نیز هست، می‏باشد و برای حمایت از این دو بخش، ۴ نهاد توسعه‌‏ای باید به صورت زنجیروار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: این چهار نهاد شامل سازمان برنامه و بودجه است که به عنوان مسئول راهبردی امر توسعه با توجه به منابع محدود برای این بخش منابع را آماده می‏‌کند، دومین نهاد، صندوق توسعه ملی است که تامین مالی را انجام می‏‌دهد و دیگری بانک صنعت و معدن است که فعالیت‏‌ها و اقدامات معناداری را در جهت رونق بخش‌‏های صنعت و معدن به انجام می‌‏رساند و در پایان دو نهاد توسعه‌‏ای ایدرو و ایمیدرو که آن‏ها نیز منابع مورد نیاز را تامین می‏‌کنند.