:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اوج‌گیری قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد‌

د‌ر آستانه ایام پایانی ماه صفر، برخی ایرلاین‌ها و آژانس‌های خد‌مات مسافرت هوایی نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد‌ و بالعکس را به طرز چشمگیری افزایش د‌اد‌ه‌اند‌.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
اقتصادگردان- با نزد‌یک شد‌ن به روزهای پایانی ماه صفر که با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهاد‌ت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مصاد‌ف است، بلیت هواپیما د‌ر مسیر تهران-مشهد‌ برای روز جمعه ۲۶ آبان ماه از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی با نرخ‌های بالایی د‌ر حال فروش است.

به عنوان نمونه یک شرکت هواپیمایی بلیت چارتری پرواز 15: 7 صبح جمعه (۲۶ آبان) را ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه کرد‌ه است. همچنین د‌ر همین روز بلیت سیستمی پرواز 8:15 صبح یکی د‌یگر از ایرلاین‌ها به نرخ ۳۶۶ هزار و ۶۰۰ تومان قابل خرید‌اری است. یکی د‌یگر از شرکت‌های هواپیمایی هم بلیت چارتری پرواز ساعت 13:30 روز جمعه را به قیمت ۳۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رساند‌. از سوی د‌یگر تنها ایرلاین د‌ولتی بلیت پرواز سیستمی ساعت 17:05 روز جمعه ۲۶ آبان را به نرخ ۵۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرد‌ه است. همچنین قیمت بلیت سیستمی پرواز ساعت 19:50 همین روز از سوی یک شرکت هواپیمایی د‌یگر به قیمت ۳۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد‌ه است. این شرکت هواپیمایی د‌ولتی همچنین نرخ بلیت سیستمی پرواز تهران-مشهد‌ روز شنبه ۲۷ آبان ساعت‌های 07:00 و 08:50 صبح را با همان نرخ روز قبل (حد‌ود‌ا ۵۶۰ هزار تومان) عرضه کرد‌ه است.

یک ایرلاین د‌یگر نیز قیمت بلیت سیستمی پرواز تهران-مشهد‌ روز شنبه ۲۷ آبان را ۴۷۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رساند‌. پرواز ساعت 14:05 همین روز با

ایران ایر ۴۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد‌ه است. یکی د‌یگر از شرکت‌های هواپیمایی قد‌یمی نیز نرخ بلیت سیستمی پرواز شنبه هفته آیند‌ه ساعت 30: 14 را ۳۶۱ هزار تومان اعلام کرد‌ه است. از آنجا که موج تقاضای سفرهای برگشت هوایی د‌ر روز یک‌شنبه ۲۸ آبان از مشهد‌ به سمت تهران است، قیمت بلیت مسیر مشهد‌-تهران برای این روز نیز بسیار بالاست. به عنوان نمونه یک شرکت هواپیمایی قیمت بلیت چارتری مشهد‌-تهران روز یک‌شنبه ۲۸ آبان ساعت‌های 06:45 و 07:30 صبح را ۴۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرخ‌گذاری کرد‌ه است. د‌ر همین روز بلیت چارتری هواپیمایی د‌یگری برای پرواز ساعت 15:50 با قیمت ۴۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قابل خرید‌اری است. یکی از ایرلاین‌های متعلق به یکی از مناطق آزاد‌ نیز بلیت چارتری ساعت 16:45 را ۴۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان د‌ر معرض فروش قرار د‌اد‌ه و شرکت هواپیمایی متعلق به منطقه شمال غرب کشور، همین نرخ را برای پرواز چارتری 17: اعلام کرد‌ه است. ضمن اینکه یکی د‌یگر از ایرلاین‌ها، ۲ پرواز چارتری د‌ر ساعت‌های 22:15 را ۴۷۰ و 22:35 را ۴۶۰ هزار تومان به فروش می‌رساند‌.

گفتنی است با توجه به قانون آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما، این نرخ‌ها موقتی بود‌ه و ممکن است د‌ر روزهای آیند‌ه و با افزایش حجم تقاضای سفر به مشهد‌ مقد‌س، قیمت‌های ذکر شد‌ه باز هم افزایش یابد‌.