:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیوند بخش خصوصی با نظام آموزشی

رییس اتاق تهران ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، به نقش تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: وظیفه اتاق تهران اگرچه، بیشتر معطوف به حمایت از صنعتگران، تولیدکنندگان، بازرگانان و کشاورزان است اما به این نتیجه رسیده‌ایم که رونق در تولید و پویایی اقتصاد کشور در گرو آموزش و پرورش کارآمد و تربیت نیروی انسانی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
اقتصادگردان- مسعود خوانساری، با بیان اینکه اتاق تهران یکی از ماموریت‌های خود را تربیت نیروی انسانی و آموزش و پرورش قرار داده است، افزود: اتاق تهران توانسته است به 150 دانشجو و دانش‌آموز در سال بورسیه تحصیلی اختصاص دهد که اغلب در مناطق محروم هستند. ضمن اینکه، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران هر یک ارقام قابل‌توجهی در حوزه آموزش و پرورش هزینه می‌کنند. چنانکه پویشی توسط اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور با عنوان ایران من راه‌اندازی شده است که ساخت حدود یک‌هزار مدرسه در کشور را در دستور کار قرار داده است.

او سپس به بازگشت مدیریت بیمارستان بازرگانان از کمیته امداد به اتاق تهران سخن گفت و اینکه اتاق تهران در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خویش قصد دارد این بیمارستان را برای خدمت‌رسانی به محرومان به بیمارستان مجهزی تبدیل کند.  رییس اتاق تهران در ادامه این نکته اشاره کرد که هر چه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود باز هم کافی به نظر نمی‌رسد.

نایب‌رییس اتاق تهران نیز در مراسم افتتاح سالن کمک آموزشی دبیرستان سوم شعبان تهران طی سخنانی بر اهمیت مقوله آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی و جایگاه آن در ارتقای فرهنگی کشور و جامعه اشاره کرد و نقش خیرین مدرسه‌ساز در ساختار نظام آموزشی کشور را بی‌بدیل دانست. علا میرمحمدصادقی که از بنیانگذاران مدرسه رفاه و ازجمله خیرین مدرسه‌ساز در ایران است، از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور به‌عنوان یار و همراه وزارت آموزش و پرورش کشور در توسعه مکان‌های آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم، یاد کرد.