:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
استاندار یزد:

توسعه صنعت ریلی استان از ملزومات ثبت جهانی یزد است

استاندار یزد گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در همه دنیا صنعت ریل است که توسعه آن نیز بسیار مورد تاکید بوده و خوشبختانه استان یزد از جمله استان‌هایی است که از شبکه راهوری قابل توجه‌ای برخوردار است .
کد خبر: ۱۰۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- «محمود زمانی قمی» در اولین سفر کاری خود که به منظور آشنایی با وضعیت صنعت ریلی استان انجام شده است، با قطار یزد- تهران به پایتخت عزیمت کرد.

وی در طول مسیر در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از این اقدام را آشنایی هرچه بیشتر با مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های صنعت ریلی استان و ترسیم هر چه بهتر چشم انداز آینده این بخش دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در همه دنیا و از جمله ایران و استان یزد، صنعت ریل است که توسعه آن نیز بسیار مورد تاکید بوده و خوشبختانه استان یزد از جمله استان‌هایی است که از شبکه راهوری قابل توجه‌ای برخوردار است .

استاندار یزد به طرح دو خطه شدن راه آهن استان اشاره کرد و افزود: گزارشات مربوط به این طرح را از مسئولین مرتبط در استان اخذ کردم تا در این سفر برای فعال تر شدن این طرح و پیش بینی اعتباراتی که باید در سفر آتی ریاست محترم جمهوری به استان برای آن دیده شود، با مسئولین مربوطه رایزنی و گفت و گو نمایم .

زمانی قمی دیگر طرح مهم صنعت ریلی استان را ، طرح ارتباطی راه اهن استان یزد به استان فارس را از دیگر طرح های مهم صنعت ریلی استان یزد عنوان کرد و گفت: آنچه در ارتباط با این طرح در حوزه استان صورت گرفته، پیشرفت نسبتا بهتری داشته و مصمم هستم که مباحث مرتبط با آن را نیز در این سفر طرح و دنبال نمایم .

وی تاکید کرد: اکنون که استان یزد به ثبت جهانی رسیده، باید اقتضاعات این تغییر و تحول نیز در برنامه‌های آتی استان دیده شود و صنعت ریلی استان، جزو جدی ترین بخش‌هایی است که در این فرایند باید بدان توجه نماییم .

این مقام مسئول در پایان بر عزم خود برای به کارگیری تمام توان و همت لازم در راستای پویاتر شدن استان تاکید کرد و افزود: حوزه راه‌های استان نیز از دیگر بخش‌های مهمی است که حتما باید نسبت به آن آشنایی لازم حاصل شود و در این راستا به زودی از طرح‌های در دست ساخت بخش ریلی و حوزه راه‌ها بازدید خواهم کرد .

گفتنی است؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها و مدیر عامل راه‌آهن استان، استاندار یزد را تا بخشی از مسیر همراهی کردند و توضیحات لازم پیرامون حوزه کاری خود را به ایشان ارائه دادند.