:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

ایلامی‌ها تا فردا گازدار می‌شوند، گازرسانی مرحله به مرحله در سرپل ذهاب

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی مرحله به مرحله به سرپل ذهاب خبر داد و با اشاره به قطعی گاز ۸۰ مشترک به دلیل رانش زمین در منطقه چوار ایلام، اظهار کرد: گازرسانی به مشترکین باید از مسیر دیگر صورت بگیرد و ایلامی‌ها حداکثر تا فردا گازدار خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- سعید مومنی با بیان این که گاز شهرهای قصرشیرین و جوانرود وصل شده است، اظهار کرد: شبکه‌های گازرسانی در منطقه سرپل ذهاب از امنیت کامل برخوردار بودند و مشکلی در شبکه گازرسانی و خطوط انتقال وجود نداشت.

وی از آسیب دیدگی ۵۰۰ علمک گاز در مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: گاز منطقه ثلاث باباجانی به تدریج وارد مدار خواهد شد، اما در منطقه سرپل ذهاب ابتدا باید نشت یابی کامل شود و سپس خانه‌های این منطقه شیر به شیر گازدار شوند. به عبارتی دیگر گاز در این منطقه مرحله به مرحله تزریق خواهد شد. برای نشت یابی گاز در منطقه سرپل ذهاب تیم‌های عملیاتی از کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان و تهران مستقر هستند. البته در این منطقه خانه‌ها خالی از سکونت است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: ممکن است در منطقه سرپل ذهاب علمک‌ها برای بازسازی دوباره جمع‌آوری شوند، البته عملک‌هایی که قابل تعمیر هستند تعمیر خواهند شد.

گاز ایلامی‌ها نهایتا تا فردا وصل می‌شود

مومنی با اشاره به با اشاره به وقوع رانش در منطقه چوار ایلام گفت: به دلیل این که زمین شب گذشته در عمق ۴۰ تا ۵۰ متری در استان ایلام فرونشست گاز ۸۰ مشترک قطع شد و از آنجایی که مسیر گازرسانی به این مشترکین تخریب شده است باید از مسیر دیگری گازدار شوند.

وی ادامه داد: گازرسانی به این مشترکین حداقل به چهار ساعت زمان نیاز دارد و گاز آنها احتمالا امروز و حداکثر تا فردا وصل خواهد شد.