:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

از لزوم تدوین سند مدیریت آب تهران تا برخورد سلیقه‌ای شهرداران مناطق با طرح شبکه فاضلاب

اعضای شورای شهر تهران در خصوص گزارش مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب شهر تهران واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرعامل آبفا با بیان اینکه طرح بهسازی و توسعه فاضلاب از سال‌های قبل آغاز شده اما می‌بینیم که بیش از 20 سال از اجرای طرح شبکه فاضلاب شهر تهران می‌گذرد اما هنوز تکمیل نشده، گفت: شبکه فاضلاب تهران 9000 کیلومتر است که تا به حال تنها 60 درصد آن انجام شده و جای سوال است که آیا برای انجام 40 درصد باقیمانده چند سال لازم است و این در حالیست که طول عمر لوله‌ها 40 سال است و نگرانیم مبادا با تمام شدن اجرای طرح شبکه فاضلاب مجددا طرح نوسازی آن به دلیل فرسودگی لوله‌های قبلی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مدیریت شهری قبلی شاهد بودیم که شهرداران مناطق برخورد سلیقه‌ای با اجرای این طرح داشتند و تعدادی همکاری کرده و تعدادی دیگر همکاری نمی‌کردند، گفت: بحث تصفیه خانه شهر تهران بسیار مهم است و به نظر می‌رسد باید قراردادی منعقد شود تا از آب تصفیه شده برای آبیاری و جنگل‌کاری استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حسن رسولی نیز با بیان اینکه اعضای شورا نباید وقت جلسه را صرف تشکر و تعریف و تمجید کنند، گفت: بیایید طرح «تشکر بس» را در شورا اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه 33 درصد سهام آبفا متعلق به شهرداری تهران است گفت: لازم است هر چه سریعتر اساسنامه آبفا به کمیسیون برنامه و بودجه آورده شود تا از حیث مسئولیت و اختیارات تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایسنا، همچنین صدر اعظم نوری با بیان اینکه کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با حضور در شورا اعلام کرده است که دام و طیور در سدهای پایتخت شستشو داده می‌شوند گفت: باید گزارشی از کیفیت تصفیه آب ارائه شود.

وی همچنین با بیان اینکه 13 درصد آب تصفیه شده در شبکه شهری نشتی دارد، گفت: شاید بتوان برای این مهم چاره‌ای اندیشید.

همچنین مجید فراهانی نیز با بیان اینکه متاسفانه هنوز سند جامع مدیریت آب تهران وجود ندارد، گفت: 25 درصد آب کشور در تهران مصرف می‌شود و ما نیاز داریم که سند جامع مدیریت آب تهران تدوین شود تا مواردی چون استهلاک سیستم آب، مدیریت الگوی مصرف، افزایش سرمایه گذاری و ... بررسی و برنامه ریزی شود.

به گزارش ایسنا، در پایان مقرر شد موضوع آب تهران و راهکارهای همکاری آبفا و شورا در کمیسیون محیط زیست شورای شهر پیگیری شود.