:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ربیعی:

540 هزار بافنده بیمه می‌شوند

به گفته وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، 140 هزار بافنده روستایی و 400 هزار بافنده ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- علی ربیعی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، توسعه بیمه اجتماعی به منظور برخورداری از خدمات، مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌ اجتماعی برای بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و سایر فعالیت‌های مرتبط عضو شرکت‌های تعاونی تولید زیر مجموعه اتحادیه در سراسر کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی درباره اهداف این تفاهم نامه افزود: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، شناسایی، معرفی و جذب تمامی بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و سایر بافندگان عضو شرکت تعاونی‌های تولید زیر مجموعه اتحادیه در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر از اهداف این تفاهم‌نامه است که بر اساس آن، اتحادیه، با تامین و پرداخت حق سهم بیمه‌شدگان، راه بیمه‌شدن و دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی آن‌ها بر اساس قوانین صندوق را هموار خواهد کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند و علاوه بر آن، اعضای خانواده‌شان را هم از این خدمات بهره‌مند سازند.

ربیعی یاد آورشد : علاوه بر این، افراد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی، با معرفی‌نامه صندوق، می‌توانند  از فراگیرترین بیمه‌های درمانی در سراسر کشور هم برخوردار شوند. امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوقها هم امکان دیگری است که بیمه‌شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند.