:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:

ا۱۰۷۲۸ دار قالی در زنجان شناسنامه دارشد/ بیشترین تولید فرش پشمی

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از زمان اجرای طرح شناسنامه دار کردن دار قالی ها تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۷۲۸ دار قالی در استان زنجان شناسنامه دار شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
اقتصادگردان_ محسن جعفری گفت: طرح اجرای شناسنامه دار کردن دار قالی ها در زنجان از مهرماه سال ۹۳  شروع شده و از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۷۲۸  دار قالی شناسنامه دار شده است. 

وی اظهار کرد: در سال ۹۵ بیش از ۲۲ هزار دار قالی شناسنامه دار شده بود ولی با نظارت جدی سازمان تامین اجتماعی این تعداد کاهش یافت وتعداد قالی بافان فعال مشخص شدندو برای این تعداد قالی باف مقرر شد این دار قالی ها شناسنامه دار شوند. 

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با تدبیر و مدیریت درست سازمان تامین اجتماعی تصمیم بر این شد که قالی بافان واقعی بیمه شوند و دار قالی ها هم شناسنامه  دار شود تا هویت قالی بافان مشخص شود. 

جعفری تاکید کرد: هدف از شناسنامه دار شدن دار قالی ها این است که میزان بافت قالی فرش کنترل شده و قالی بافان واقعی مشخص شوند و سازمان تامین اجتماعی و سازمان صنعت، معدن بر سامان دهی فعالان حوزه فرش تاکید دارد تا صادرات فرش استان افزایش یابد. 

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش های استان زنجان هستند و کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

جعفری افزود: درصد بیشتری از فرش بافان استان زنجان در بافت فرش پشمی فعالیت می کنند و فرش پشمی بیشترین تولید در زنجان را دارد. 

منبع : خبرگزاری مهر