:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نماینده مجلس:

نبود نوآوری بازار فرش هریس را با رکود مواجه کرده است

بیت الله عبداللهی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هریس، افزود: فرش هریس مسیر تکامل خود را در سال های پیشین پیموده است، اما به دلیل نبود ابتکار و نوآوری و کاهش استقبال قشر جوان و تحصیل کرده طی دهه اخیر و نداشتن تضمین خرید و بیمه برای بیشتر فرشبافان، بازار آن کم رونق شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
اقتصادگردان_ وی از رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هریس خواست تا با بررسی وضعیت بیمه بافندگان فرش دستباف، نسبت به رفع مشکل بیمه نشدگان این صنعت - هنر اقدام کند.
عبداللهی، حمایت مالی و معنوی از بافندگان و فعالان فرش و دعوت از سرمایه گذاران برای تولید متمرکز را از عوامل توسعه فرش شهرستان دانست.
فرماندار هریس نیز در این جلسه، گفت: فرش هریس با سابقه تولید یکهزار و 300 ساله از نفیس ترین و پرآوازه ترین هنرهای دستی مردم این خطه است که شهرت جهانی دارد و تلاش ما در عرضه مستقیم این هنر به دست مصرف کنندگان و کم کردن تاثیر واسطه هاست تا ماحصل این هنر عاید تلاشگران صنعت فرش شود و مرهمی بر انگشتان پردرد بافندگان منطقه باشد.
صابر تقویمی گفت: به منظور حضور پررنگ در بازارهای جهانی تولید انبوه از نقشه های مشخص و بازار پسند به منظور تامین نظر مشتریان داخلی وخارجی از اهم نیازهای صنعت فرش شهرستان است.
وی، از نبود تبلیغات شهری و جاده ای فرش دستباف هریس در ورودی های شهرستان انتقاد کرد و نصب تابلوهای نمادین برای تبلیغ و معرفی فرش هریس برای گردشگران را خواستار شد.
تقویمی با اشاره به فرا رسیدن برنامه های تبریز 2018، بهره برداری از این فرصت بی نظیر جهانی را ضرور دانست و از متولیان امر خواست نسبت به برپایی نمایشگاه دائمی فرش دستباف به عنوان اثر ملی ثبت شده شهرستان هریس در شهر تبریز و همچنین دعوت از سرمایه گذاران مطرح کشور برای تولید متمرکز فرش و پاسخگویی به نیاز جهانی به فرش دستباف با برند معتبر هریس اهتمام بیشتری داشته باشند.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. 

منبع: پایگاه خبری جماران