:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در راستای ارتقای صادرات کالای هنری؛

شب ایرانی با معرفی فرش دستباف بختیاری؛ سوئد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری: در دیدار هیأت تجاری استان با سفیر ایران در استکهلم پیشنهاد برگزاری شب ایرانی با رویکرد معرفی فرش دستباف بختیاری ارایه شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان_ برگزاری شب ایرانی با رویکرد معرفی فرش دستباف بختیاری در سوئدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛   سید نعیم امامی در دیدار هیأت تجاری چهارمحال و بختیاری با سفیر ایران در استکهلم، گفت: وجود بیش از ۱۰۰هزار بافنده فرش و تولید سالانه ۲۰۰هزارمترمربع فرش دستباف در استان چهارمحال وبختیاری، این هنر صنعت را به جلوه بارزی از اقتصاد مقاومتی تبدیل کرده است.

وی افزود: تسهیل و ارتقای صادرات این کالای هنری، رمز تحقق اهداف وسیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه درمناطق روستایی و کمترتوسعه یافته است.

امامی گفت: شرکت (pers arts) به عنوان نماینده خوشه فرش استان در سوئد و سایر کشورهای اسکاندیناوی برای معرفی هرچه بیشتر فرش استان از طریق شرکت درنمایشگاه ۲۰۱۸سوئد و برگزاری شب ایرانی با رویکرد شناساندن هر چه بیشتر فرش دستباف بختیاری مشخص شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هم با ارائه خلاصه ای ازفعالیت های انجام شده در زمینه ایجادخوشه فرش وتلاش درجهت حمایت مادی ومعنوی از همه فعالان این هنرصنعت از تولیدتاعرضه گفت: کشورسوئد دروازه ورود فرش استان به اروپا است.

مدیر شرکت pers artsهم با اشاره به استقبال گسترده مردم سوئداز فرش ایرانی خواستارنظارت علمی وفنی برتولیدفرش در ایران وحمایت سازمان صنایع کوچک کشور وشرکت شهرکهای صنعتی استان در امر صادرات وبازاریابی شد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما