:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل

بافت بيش از 5 هزار مترمربع فرش و قالي توسط مددجويان اردبيلي

پنج‌هزار و 200 مترمربع فرش و قالي در سال‌جاري توسط مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل بافته شده كه توليدات آنها دو ميليارد و 266 ميليون تومان ارزش‌گذاري شده است. بافت بيش از 5 هزار مترمربع فرش و قالي توسط مددجويان اردبيلي
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
اقتصادگردان_ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد اين استان محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانوار تحت حمايت دارد، گفت: قاليبافان تحت حمايت پنج‌هزار و 200 متر مربع فرش و قالي در سال‌جاري توليد كرده‌اند كه بخش مهمي از توليدات فرش دستباف اردبيل توسط مددجويان اين استان بافته مي‌شود.

وي با بيان اينكه توليدات فرشبافان و قاليبافان تحت حمايت اين استان به ارزش دو ميليارد و 266 ميليون تومان ارزيابي شده است، افزود: فرش‌هاي دستباف مددجويان اردبيلي به صورت تضميني از آنها خريداري مي‌شود و مبلغ آن پس از فروش به طور كامل در اختيار آنها قرار مي‌گيرد و برخي از توليدات نيز توسط خود قاليبافان به فروش مي‌رسد.

نژادجواد با اشاره به اينكه دو هزار و 247 طرح قاليبافي و فرشبافي در سطح اين استان توسط مددجويان اردبيلي در حال اجرا است، اعلام كرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌هاي قاليبافي درصدد هستيم توليدات مددجویان اين استان را از نظر کیفی و کمی توسعه دهيم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اين استان با اعلام اينكه 90 درصد از بافندگان تحت حمايت كميته امداد اردبيل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشكيل مي‌دهند، بيان كرد: مشاغل خانگي، علاوه بر درآمدزايي براي مددجويان اين استان موجب مي‌شود تا آنها در كنار اعضاي خانوار به كار مشغول شده و گرمابخش كانون خانوار خود باشند.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد اردبيل خدمات قابل توجهي را در طول اجراي طرح‌هاي قاليبافي به مجريان تحت حمايت اين استان ارائه مي‌كند، اعلام كرد: سنجش بينايي، بهسازي محيط كسب و كار و نظارت و ارائه مشاوره‌هاي تخصصي به قاليبافان تحت حمايت از جمله خدمات كميته امداد اردبيل به مجريان طرح قاليبافي است.

نژادجواد با بيان اينكه سه كارگاه آموزش قاليبافي براي 40 نفر از مددجويان اين استان برگزار شده است، اعلام كرد: تلاش داريم با بهره‌گيري از اساتيد برجسته، دوره‌هاي آموزشي بيشتري را براي مددجويان و فرزندان خانوار تحت حمايت اين استان برگزار كنيم تا زمينه‌هاي خوداتكايي آنها فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اين استان با اشاره به اينكه بر اساس استعدادسنجي انجام شده از مناطق مختلف اردبيل، افراد واجد شرايط براي اجراي طرح قاليبافي شناسايي شده‌اند، گفت: با همكاري مضاعف بانك‌هاي عامل مي‌توانيم به مددجويان تحت حمايت بيشتري وام اشتغال پرداخت كنيم تا آنها با اجراي طرح قاليبافي و فرشبافي بتوانند به استقلال اقتصادي دست يابند.

منبع: خبرگزاری بسیج از اردبیل