:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

توسعه صنایع دستی با همکاری دانشگاه بیرجند و میراث فرهنگی

دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌ جنوبی برای توسعه صنایع دستی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
اقتصادگردان_  بر اساس این تفاهمنامه طبقه فوقانی خانه تاریخی اعتمادی نیا واقع در توسعه صنایع دستی با همکاری دانشگاه بیرجند و میراث فرهنگیحیکم نزاری شهر بیرجند، از این پس در اختیار دانش آموختگان صنایع دستی خراسان جنوبی قرار می گیرد.
ایجاد مرکز تولید صنایع دستی ویژه دانش آموختگان دانشگاهی، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه و فارغ التحصیلان برای توسعه پایدار صنایع دستی، سمت سو دادن به پایان نامه های دانشجویی با موضوع صنایع دستی و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه و فارغ التحصیلان برای توسعه فعالیت شرکت های تعاونی صنایع دستی از دیگر موارد این تفاهم نامه است .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اگر سرفصل های دروس دانشکده هنر بومی سازی شود، اداره کل میراث فرهنگی یک سالن با 10 دار حوله بافی در اختیار این دانشکده قرار می دهد. 
عباس زاده همچنین با اشاره به وجود 80 رشته صنایع دستی درخراسان جنوبی افزود : از این تعداد 40 رشته فعال، 15 رشته نیمه فعال و مابقی به فراموشی سپرده شده است. 
بارانی رییس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با اشاره به رغبت دانشجویان به رشته های هنری گفت: امسال در این دانشکده 145 نفر در رشته های صنایع دستی پذیرفته شدند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش دارد.
در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند بیش از 500 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیلند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما