:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
لاریجانی خبر داد:

سه قوه پیگیر موضوع سپرده‌گذاران هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با پیگیری‌های انجام شده و پیشرفت‌های حاصل شده مطمئن هستم به سرعت مشکل سپرده‌گذاران با سرمایه‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی حل خواهد شد. پس اضطراب نداشته و مطمئن باشید که سه قوه پیگیر این موضوع هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مورد وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به ارائه توضحاتی پرداخت.

وی توضیح داد: یک بار موضوع کاسپین با حضور رئیس بانک مرکزی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که تاکید شد این موضوع باید حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان برای حل آن مشکل این راهکار را در نظر گرفتند که از برخی اموال و دارایی‌های شرکت‌ها و موسسات مالی که در دستگاه قضایی توقیف شده است، استفاده کنند و بدهی‌های مردم را بپردازند.

لاریجانی یادآور شد: در همان زمان جلسات مختلفی برگزار شد تا براساس قوانین این پول به مردم داده شود . همان زمان مشکل این بود که اگر قوه‌قضائیه بخواهد پولها را بدهد باید به یک نسبت به همه پرداخت شود. این بدان معنا است که باید دستگاه قضایی صبر می کرد تا احکام صادر شود تا بتواند پول‌ها را به یک نسبت پرداخت کند. این در حالی بود که سپرده‌های ۹۵ درصد اعضای صندوق زیر ۲۰۰ میلیون بود.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد راهی پیدا شود که با استفاده از اموال و دارایی موسسات مالی و اعتباری پول‌های سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود. این موضوع به سازوکار شرعی احتیاج داشت که در همان زمان بعد از بحث و بررسی در نهایت موضوع حل شد. قرار شد که برای این موارد اموال و دارایی‌های شرکتها از توقیف قوه‌قضائیه خارج شده تا پول مردم پرداخت شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در این فاصله یک‌سری از افراد به دادگاهی دیگر شکایت کردند مبنی بر اینکه اموال آنها به این وضعیت درآمده است. به همین دلیل دادگاه حکم به مسدود کردن حساب‌ها داد. البته حکم این دادگاه بدون اطلاع از پروسه و شرایط قبلی طی شده بود.

لاریجانی افزود: در چنین شرایطی مردم به دنبال برداشت از حساب‌ها برای رسیدن به پولشان بودند اما حساب‌ها مسدود شده بود. در نهایت قرار شد حساب‌ها باز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع سپرده‌گذاران یکی از مواردی است که مستمرا و روزانه پیگیری می کنیم تا مشکل حل شود. مطمئنم با پیشرفت حاصل شده به سرعت سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود تا بعد از نوبت به مابقی برسد. یک مشکلی به وجود آمده که باید به دنبال راه حل باشیم ما پیگیر هستیم پس اضطراب نداشته باشید و مطمئن باشید که سه قوه پیگیری می‌کنند.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: البته مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی با رئیس بانک مرکزی نیستم که تا در این جلسه علاوه بر طرح موضوع سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری توضیحاتی درباره مشکلات دیگر بانکی داده شود؛ لذا دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در توضیح تذکر خود خطاب به لاریجانی گفت: در موضوع سپرده‌گذاران شما از دولت خواستید لایحه‌ای برای حل مشکل ارائه کنند اما اکنون مردم مستاصل شده، گرفتارند و به حرف رئیس بانک مرکزی اعتماد ندارند.

وی افزود: ما در مجلس گزارش تخلفات بانک مرکزی ناظر به ماده ۲۳۷ را تصویب کردیم که هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای لاریجانی شما گفتید که خبر خوشی برای مردم و سپرده‌گذاران دارید. اگر جلسه‌ای گذاشتید و پیگیری کردید، بگویید تا تکلیف مردم مشخص شود. لازم است جلسه‌ای دیگر نیز با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار شود تا به سوالات جدی‌مان پاسخ داده شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
همه سران سه قوه به دنبال احرای همان طرح ... هستند که در نهایت 3500 میلیارد از 8500 میلیارد کل پول سپرده گذاران پرداخت خواهد شد و دراین میان بخشی از سپرده گذاران کل سپرده های خود را از دست خواهند داد و دیگران مابین 30 تا 90 در صد سپرده های خود را باید فراموش کنند ........................