:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

بیمه اربعین شامل تمامی زائران قانونی، ۱۶۸۰۰ تومان رقم هر بیمه نامه

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با اشاره به جزئیات قرارداد ۱۷ ماده‌ و ۱۱ تبصره ای بیمه زائران حسینی (ع) گفت: بیمه شامل تمام زائرانی است که به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهریار حیدری امروز یکشنبه با تاکید بر ضرورت و اهمیت بیمه زائرین اربعین، جزئیات قرارداد بیمه زائرین را تشریح کرد. وی با بیان اینکه طرف اول بیمه، سازمان حج و زیارت به نمایندگی از زائران و طرف دوم، شرکت سهامی بیمه ایران است، افزود: سرانه هر یک از زائران بابت خدمات ارائه شده با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

حیدری ادامه داد: همه زائران اربعین که به صورت فردی یا گروهی برای آنها روادید صادر شده است و به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند، مشمول این قرارداد می‌شوند. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: مدت این پوشش بیمه ای ۳۰ روز است که از فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای خروجی ایران به سمت عراق شروع می‌شود و پس از ورود به کشور، بعد از فاصله گیری ۲۰ کیلومتری از مرز عراق خاتمه می یابد مشروط بر اینکه مدت مذکور بیش از ۳۰ روز نباشد.

وی تصریح کرد: طبق این قرارداد حادثه عبارت است از هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی که بدون قصد زائران بیمه شده در مدت بیمه رخ می‌دهد و موجب جرح، نقص عضو، از کار افتادگی یا فوت بیمه شده می شود. حوادث ناشی از اقدامات تروریستی، جنگ و درگیری های داخلی در خاک عراق مشمول پوشش های بیمه می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در این قرارداد مبلغ غرامت فوت به هر علت ۳۰۰ میلیون ریال، غرامت فوت ناشی از حوادث یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، غرامت در صورت فوت ناشی از حوادث مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان، غرامت ناشی از نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حوادث تا سقف دو میلیارد ریال، هزینه‌های درمانی بستری و جراحی تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و هزینه‌های درمانی سرپایی تا سقف ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. مجموع تعهدات درمانی بستری و سرپائی جمعا ۲۷۰ میلیون ریال است.