:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رد و تصویب کلیات دو طرح در کمیسیون عمران مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان با این تصور که شاید با تهیه طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های فرهنگی، تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی و فرهنگی بتوان به بازسازی و احیاء بافت‌ها و بناهای فرسوده کمک کرد این طرح را تهیه کردند اما پس از بررسی‌های مختلف که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی انجام شد کلیات آن رد شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- صدیف بدری گفت: مواد 1، 2، 3، 8 و 10 تا 18 طرح فوق را در جلسه بعدازظهر امروز به عنوان کمیسیون فرعی بررسی کردیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: این طرح به دغدغه‌ها برای مرمت و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی که به علت نبودن مشاوره‌های لازم و بی‌توجهی به توانمندسازی مالکان موجب سرعت گرفتن مهاجرت از این بناها و خالی شدن این بناها شده است، می‌پرداخت که این بناها و بافتها به دلیل فقدان توان مالی مالکان و بهره‌برداران بازسازی و احیا نمی‌شود.

وی ادامه داد: این بناها به دلیل فقدان منابع مالی و کافی سازمان میراث فرهنگی بعد از مدتی فرسوده و از بین می‌روند به همین دلیل جمعی از اعضای کمیسیون رفع این مشکل را نیازمند همراهی و همکاری مجموعه دولت دانستند و کلیات طرح نیز به همین دلیل رد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرح الحاق موادی به قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی کشور خبر داد و افزود: این طرح سه ماده‌ای پس از گزارش حادثه ریلی قطار سمنان - تبریز تهیه شد. بخشی از این طرح در پی اصلاح و بروزرسانی اساسنامه شرکت راه‌آهن بود. از آنجا که وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در این جهت انجام داده است، کلیات طرح به تصویب رسید و مقرر شد کمیته حمل و نقل کمیسیون جزییات طرح همراه با اصلاحات و رفع ایرادات لازم را انجام دهد تا در آینده نزدیک در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.